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Reinforcement Learning-based Traffic Control: Mitigating the Adverse Impacts of Control Transitions

Alms, Robert und Noulis, Aristeidis und Mintsis, Evangelos und Lücken, Leonhard und Wagner, Peter (2022) Reinforcement Learning-based Traffic Control: Mitigating the Adverse Impacts of Control Transitions. IEEE Open Journal of Intelligent Transportation Systems, Seiten 187-198. IEEE - Institute of Electrical and Electronics Engineers. doi: 10.1109/OJITS.2022.3158688. ISSN 2687-7813.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
2MB

Kurzfassung

An important aspect of automated driving is to handle situations where it fails or is not allowed in specific traffic situations. This case study explores means, by which control transitions in a mixed autonomy system can be organized in order to minimize their adverse impact on traffic flow. We assess a number of different approaches for a coordinated management of transitions, covering classic traffic management paradigms and AI-driven controls. We demonstrate that they yield excellent results when compared to a do-nothing scenario. This text further details a model for control transitions that is the basis for the simulation study presented. The results encourage the deployment of reinforcement learning on the control problem for a scenario with mandatory take-over requests.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/143411/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Reinforcement Learning-based Traffic Control: Mitigating the Adverse Impacts of Control Transitions
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Alms, RobertRobert.Alms (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9950-3596NICHT SPEZIFIZIERT
Noulis, AristeidisDLRhttps://orcid.org/0000-0003-1822-2050NICHT SPEZIFIZIERT
Mintsis, EvangelosCERTH-HIThttps://orcid.org/0000-0002-2599-8642NICHT SPEZIFIZIERT
Lücken, LeonhardLeonhard.Luecken (at) uol.dehttps://orcid.org/0000-0001-6103-6531NICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, Peterpeter.wagner (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9097-8026NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:11 März 2022
Erschienen in:IEEE Open Journal of Intelligent Transportation Systems
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Ja
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1109/OJITS.2022.3158688
Seitenbereich:Seiten 187-198
Verlag:IEEE - Institute of Electrical and Electronics Engineers
Name der Reihe:IEEE
ISSN:2687-7813
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Connected automated vehicles (CAV), reinforcement learning (RL), take-over request (ToR), traffic management (TM), transition of control (ToC).
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Energie und Verkehr (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik
Institut für Verkehrssystemtechnik > Kooperative Systeme, BA
Hinterlegt von: Alms, Robert
Hinterlegt am:25 Mär 2022 13:24
Letzte Änderung:11 Mai 2023 10:29

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