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Stochastic Channel Parameters for Train-to-Train Communications

Unterhuber, Paul und Walter, Michael und Fiebig, Uwe-Carsten und Kürner, Thomas (2021) Stochastic Channel Parameters for Train-to-Train Communications. IEEE Open Journal of Antennas and Propagation, 2, Seiten 778-792. IEEE - Institute of Electrical and Electronics Engineers. doi: 10.1109/OJAP.2021.3094672. ISSN 2637-6431.

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9MB

Offizielle URL: https://ieeexplore.ieee.org/document/9474457

Kurzfassung

The profound knowledge of radio wave propagation is essential for the design and test of wireless communication systems especially in demanding environments and for mobile transmitters and receivers. In this article we provide an accurate description of the relevant propagation parameters for train-to-train scenarios considering typical environments such as railway stations, open field and hilly terrain with cutting. At the beginning of this contribution we shortly describe the comprehensive train-to-train measurement campaign which is the basis for all further evaluations. We treat the stationarity of the channel in time and frequency and derive power delay profiles, and the Doppler spectral densities. Furthermore, distance-variant statistics about the k-factor, delay spread and Doppler frequency spread are presented. We show that these parameters change very much for different environments and distances. For all stochastic channel parameters we propose distance dependent model parameters.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/142969/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Stochastic Channel Parameters for Train-to-Train Communications
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Unterhuber, PaulPaul.Unterhuber (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0564-9066NICHT SPEZIFIZIERT
Walter, Michaelm.walter (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-5659-8716NICHT SPEZIFIZIERT
Fiebig, Uwe-CarstenUwe-Carsten.Fiebig (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-2736-1140NICHT SPEZIFIZIERT
Kürner, Thomaskuerner (at) ifn.ing.tu-bs.dehttps://orcid.org/0000-0002-5914-0783NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:7 Juli 2021
Erschienen in:IEEE Open Journal of Antennas and Propagation
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Ja
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:2
DOI:10.1109/OJAP.2021.3094672
Seitenbereich:Seiten 778-792
Verlag:IEEE - Institute of Electrical and Electronics Engineers
ISSN:2637-6431
Status:veröffentlicht
Stichwörter:high speed train, train-to-train propagation, non-stationarity, stochastic channel model, power delay profile, fading statistics, rms delay and Doppler frequency spread, k-factor, path loss model
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Schienenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V SC Schienenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - NGT BIT (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Kommunikation und Navigation > Nachrichtensysteme
Hinterlegt von: Unterhuber, Dr. Paul
Hinterlegt am:09 Jul 2021 16:37
Letzte Änderung:23 Okt 2023 09:25

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