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ELGAR: European Landing Gear Advanced Research; Final Report Subtask 1.1.2

Etzkorn, J. und Krüger, W. (2000) ELGAR: European Landing Gear Advanced Research; Final Report Subtask 1.1.2. Projektbericht, DLR-Interner Bericht. 532-00-2. 108 S.

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Kurzfassung

In subtask 1.1.2. of the Project ELGAR the theoretical models of an active damping control shock absorber, developed in LAGER 1 by LAT and DLR are incorporated into the analysis programmes which include the landing gear systems and relevant FMTA representation developed by MDSA and MDL. Control laws are integrated in these models and aircraft flexibility is taken into account. Both landing impact and ground manoeuvring operations are investigated. With the defined criteria for optimizing active damping the benefits are demonstrated by performing full aircraft simulations. The influence of active control systems is evaluated in terms of frequency and time response in association with several landing gear technologies.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/14187/
Dokumentart:Berichtsreihe (Projektbericht, DLR-Interner Bericht)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2000,
Titel:ELGAR: European Landing Gear Advanced Research; Final Report Subtask 1.1.2
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Etzkorn, J.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Krüger, W.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2000
Open Access:Nein
Seitenanzahl:108
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Landing Gear, Multibody Model, Simulation
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flexibles Flugzeug (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aeroelastik
Hinterlegt von: Klauer, Monika
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 21:31

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