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TransAID Deliverable 6.2/2 - Assessment of Traffic Management Procedures in Transition Areas

Lücken, Leonhard und Schwamborn, Matthias und Mintsis, Evangelos und Koutras, Dimitris und Karagounis, Vasilios und Correa, Alejandro und Sepulcre, Miguel und Coll Perales, Baldomero und Thandavarayan, Gokulnath und Blokpoel, Robbin und Zhang, Xiaoyun und Huisken, Giovanni und Boerma, Steven und Maerivoet, Sven und Carlier, Kristof und Pápics, Péter und Ons, Bart und Tourwé, Stef und Banse Bueno, Olaf Angelo und Schindler, Julian (2021) TransAID Deliverable 6.2/2 - Assessment of Traffic Management Procedures in Transition Areas. Projektbericht. 132 S. doi: 10.13140/RG.2.2.29764.14724.

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Kurzfassung

This Deliverable 6.2 of the TransAID project presents and evaluates the simulation results obtained for the scenarios considered during the project's first and second iterations. To this end, driver- and AV-models designed in WP3, traffic management procedures developed in WP4, and V2X communication protocols and models from WP5 were implemented within the iTETRIS simulation framework. Previous main results from Deliverable 4.2, where baseline and traffic management measures without V2X communication were compared, have been confirmed. While not all TransAID scenarios' traffic KPIs were affected, the realistic simulation of V2X communication has shown a discernible impact on some of them, which makes it an indispensable modelling aspect for a realistic performance evaluation of V2X traffic scenarios. Flaws of the first iteration's traffic management algorithms concerning wireless V2X communication and the accompanying possibility of packet loss were identified and have been addressed during the project's second iteration. Finally, lessons learned while working on these simulation results and assessments have additionally been described in the form of recommendations for the real-world prototype to be developed in WP7. We conclude that all results obtained for all scenarios when employing ideal communication confirmed the statistical trends of the results from the original TM scenarios as reported in Deliverable 4.2 where no V2X communication was considered. Furthermore, the performance evaluation of the considered scenarios and parameter combinations has shown the following, which held true in both the first and second iterations: (1) The realistic simulation of V2X communication has an impact on traffic scenarios, which makes them indispensable for a realistic performance evaluation of V2X traffic scenarios. (2) Traffic management algorithms need to account for sporadic packet loss of various message types in some way. (3) Although important, the realistic modelling and simulation of V2X communication also induces a significant computational overhead. Thus, from a general perspective, a trade-off between computation time and degree of realism should be considered.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/141207/
Dokumentart:Berichtsreihe (Projektbericht)
Titel:TransAID Deliverable 6.2/2 - Assessment of Traffic Management Procedures in Transition Areas
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Lücken, LeonhardLeonhard.Luecken (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6103-6531NICHT SPEZIFIZIERT
Schwamborn, Matthiasmatthias.schwamborn (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7343-4243NICHT SPEZIFIZIERT
Mintsis, EvangelosCERTH-HITNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Koutras, DimitrisCERTH-HITNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Karagounis, VasiliosCERTH-HITNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Correa, AlejandroUniversity Miguel Hernández of ElcheNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Sepulcre, MiguelUniversity Miguel Hernández of ElcheNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Coll Perales, BaldomeroUniversity Miguel Hernández of ElcheNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Thandavarayan, GokulnathUniversity Miguel Hernández of ElcheNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Blokpoel, RobbinDynniqNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Zhang, XiaoyunDynniqNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Huisken, GiovanniMAPNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Boerma, StevenMAPNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Maerivoet, SvenTMLNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Carlier, KristofTMLNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Pápics, PéterTMLNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ons, BartTMLNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Tourwé, StefTMLNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Banse Bueno, Olaf AngeloOlaf.BanseBueno (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schindler, Julianjulian.schindler (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-5398-8217NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:28 Februar 2021
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
DOI:10.13140/RG.2.2.29764.14724
Seitenanzahl:132
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Coupled simulation, communication simulation, traffic simulation, ns-3, sumo, iCS, V2X
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Transition (alt)
Standort: Berlin-Adlershof , Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Design & Bewertung von Mobilitätslösungen, BA
Institut für Verkehrssystemtechnik > Kooperative Systeme, BS
Hinterlegt von: Schwamborn, Matthias
Hinterlegt am:05 Mär 2021 11:39
Letzte Änderung:20 Jun 2021 15:54

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