elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

The Efficacy of Operational Bird Strike Prevention

Metz, Isabel Carole und Ellerbroek, Joost und Mühlhausen, Thorsten und Kügler, Dirk und Hoekstra, Jacco (2021) The Efficacy of Operational Bird Strike Prevention. Aerospace, 8 (17), Seiten 1-15. Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI). doi: 10.3390/aerospace8010017. ISSN 2226-4310.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
1MB

Offizielle URL: https://www.mdpi.com/2226-4310/8/1/17

Kurzfassung

Involving air traffic controllers and pilots into the bird strike prevention process is considered an essential step to increase aviation and avian safety. Prior to implementing operational measures such as real-time warning systems, it is vital to evaluate their feasibility. This paper studies the efficacy of a bird strike advisory system for air traffic control. In addition to the potential safety benefit, the possible impact on airport operations is analyzed. To this end, a previously developed collision avoidance algorithm underlying the system was tested in fast-time Monte Carlo simulations involving various air traffic and bird densities to obtain representative conclusions for different operational conditions. The results demonstrate the strong safety potential of operational bird strike prevention in case of precise bird movement prediction. Unless airports operate close to their capacity limits while bird abundance is high, the induced delays remain tolerable. Prioritization of hazardous strikes involving large individuals as well as flocks of birds are expected to support operational feasibility in all conditions.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/140515/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:The Efficacy of Operational Bird Strike Prevention
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Metz, Isabel CaroleIsabel.Metz (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7463-3949NICHT SPEZIFIZIERT
Ellerbroek, JoostTU Delfthttps://orcid.org/0000-0002-2232-8299NICHT SPEZIFIZIERT
Mühlhausen, ThorstenThorsten.Muehlhausen (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-5901-7275NICHT SPEZIFIZIERT
Kügler, Dirkdirk.kuegler (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-6968-8902NICHT SPEZIFIZIERT
Hoekstra, JaccoTU Delfthttps://orcid.org/0000-0001-5319-8370NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:14 Januar 2021
Erschienen in:Aerospace
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Ja
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:8
DOI:10.3390/aerospace8010017
Seitenbereich:Seiten 1-15
Verlag:Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI)
Name der Reihe:Special Issue Air Transportation—Operations and Management
ISSN:2226-4310
Status:veröffentlicht
Stichwörter:airport; air traffic management; aviation; bird strike; collision avoidance algorithm; safety; wildlife management
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Luftverkehrskonzepte und Betrieb (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung
Institut für Flugführung > ATM-Simulation
Hinterlegt von: Metz, Dr. Isabel Carole
Hinterlegt am:02 Feb 2021 10:26
Letzte Änderung:23 Okt 2023 09:50

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.