elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Implications of vehicle automation for accessibility and social inclusion of people on low income, people with physical and sensory disabilities and older people

Milakis, Dimitrios und van Wee, Bert (2019) Implications of vehicle automation for accessibility and social inclusion of people on low income, people with physical and sensory disabilities and older people. In: Demand for Emerging Transportation Systems. Modeling Adoption, Satisfaction and Mobility Patterns Elsevier. Seiten 61-73. doi: 10.1016/B978-0-12-815018-4.00004-8. ISBN 9780128150184.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Offizielle URL: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/B9780128150184000048

Kurzfassung

We analyse the implications of vehicle automation for the accessibility of vulnerable social groups (i.e. people on low income, people with physical and sensory disabilities, older people) and consequently for their transport-related social exclusion. First, we show that the accessibility component influenced by automated vehicles, the vehicle automation level and the mobility service model (i.e. private or shared vehicles) would likely determine the magnitude and direction of social inclusion implications for these social groups. Positive implications for accessibility and thus social inclusion are expected to increase with the level of vehicle automation and vehicle sharing. Yet, the requirements for digital access and online payment for those services, vehicle custom-design, operating complexities, and uncertainties, insecurity and distrust in adoption new vehicle technologies could compromise possible accessibility gains and thus negatively influence social inclusion levels.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/135858/
Dokumentart:Beitrag in einem Lehr- oder Fachbuch
Titel:Implications of vehicle automation for accessibility and social inclusion of people on low income, people with physical and sensory disabilities and older people
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Milakis, DimitriosDimitrios.Milakis (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-5220-4206NICHT SPEZIFIZIERT
van Wee, BertG.P.vanWee (at) tudelft.nlNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:6 Dezember 2019
Erschienen in:Demand for Emerging Transportation Systems. Modeling Adoption, Satisfaction and Mobility Patterns
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1016/B978-0-12-815018-4.00004-8
Seitenbereich:Seiten 61-73
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Antoniou, ConstantinosNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Efthymiou, DimitriosNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Chaniotakis, EmmanouilNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Elsevier
ISBN:9780128150184
Status:veröffentlicht
Stichwörter:automated vehicles; accessibility; social inclusion; vulnerable social groups
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Zukunftsbilder eines automatisierten integrierten Verkehrssystems (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrsforschung > Mobilität und urbane Entwicklung
Hinterlegt von: Milakis, Dr. -Ing. Dimitrios
Hinterlegt am:28 Okt 2020 23:21
Letzte Änderung:18 Okt 2023 13:50

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.