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Linear Stability Theory Applied to Natural and Hybrid Laminar Flow Experiments

Schrauf, G. und Horstmann, K.H. (2000) Linear Stability Theory Applied to Natural and Hybrid Laminar Flow Experiments. CEAS/Drag net European Drag Reduction Conference, Potsdam (de), 19.-21.06.2000.

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Kurzfassung

The e*-method is applied to three large-scale experiments performed in the ONERA S1MA wind tunnel and two flight experiments with the ATTAS VFW614 and a Fokker F100 aircraft. N-factor correlations using incompressible as well compressible linear stability theory obtained for natural and hybrid laminar flow surfaces are discussed.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/13370/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2001,
Titel:Linear Stability Theory Applied to Natural and Hybrid Laminar Flow Experiments
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schrauf, G.EADSNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Horstmann, K.H.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2000
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:linear stability theory, two N-factor method, flight tests, wind tunnel tests, natural laminar flow, hybrid laminar flow
Veranstaltungstitel:CEAS/Drag net European Drag Reduction Conference, Potsdam (de), 19.-21.06.2000
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: Grant, Claudia
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 20:21

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