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Considerations on CFD Modeling for the design of re-entry vehicles

Longo, J.M.A. und Orlowski, M. und Brück, S. (2000) Considerations on CFD Modeling for the design of re-entry vehicles. Aerospace Science and Technology, Vol. 4, Seiten 337-345.

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Kurzfassung

The paper focusses on the importance of a good geometrical representation of re-entry vehicles for hypersonic flow simulations by means of CFD. Based on investigations carried out by DLR throughout past re-entry programs, it is shown that in many cases geometrical simplifications of configurations used for CFDevaluation introduce errors in aerodynamic and aerothermodynamic quanitites comparable or even higher than those arising from numerical accuracy or lack of physical modeling of the respective code. Since it is very often not possible to upgrade an already existing configuration due to layout incompatibilities of the grid, a good practice is to include as many details as possible in the initial grid design.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/13286/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2001,
Titel:Considerations on CFD Modeling for the design of re-entry vehicles
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Longo, J.M.A.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Orlowski, M.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Brück, S.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2000
Erschienen in:Aerospace Science and Technology
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Ja
Band:Vol. 4
Seitenbereich:Seiten 337-345
Status:veröffentlicht
Stichwörter:CFD, re-entry vehicles, hypersonic, aerodynamics, grid generation
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HGF - Programm:Weltraum (alt)
HGF - Programmthema:W RP - Raumtransport
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Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: Grant, Claudia
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 20:13

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