Delfs, J. und Li, X. (1998) CAA-Simulation of trailing edge noise. Journal of Sound and Vibration, 214 (1), Seiten 139-164.
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Kurzfassung
The noise generated due to the interaction of localized vorticity with an edge is simulated numerically. A high order numerical scheme is used to simulate solutions to Euler's equations in perturbation formulation about a given mean flow field. The numerical method is based on Tam's DRP-scheme. Simulations show the correct directivity pattern in the form of a cardioid curve as known from analytical theory and experiments.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/13195/ | ||||||||||||
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Dokumentart: | Zeitschriftenbeitrag | ||||||||||||
Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=1999, | ||||||||||||
Titel: | CAA-Simulation of trailing edge noise | ||||||||||||
Autoren: |
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Datum: | 1998 | ||||||||||||
Erschienen in: | Journal of Sound and Vibration | ||||||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||
In ISI Web of Science: | Ja | ||||||||||||
Band: | 214 | ||||||||||||
Seitenbereich: | Seiten 139-164 | ||||||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||||||
Stichwörter: | Computational Aeroacoustics, airframe noise, equations | ||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Verkehr und Weltraum (alt) | ||||||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||||||
HGF - Programmthema: | L VU - Luftverkehr und Umwelt (alt) | ||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L VU - Luftverkehr und Umwelt | ||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Leiser Luftverkehr (alt) | ||||||||||||
Standort: | Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen | ||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik | ||||||||||||
Hinterlegt von: | Grant, Claudia | ||||||||||||
Hinterlegt am: | 16 Sep 2005 | ||||||||||||
Letzte Änderung: | 14 Jan 2010 20:06 |
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