Huhnd, M. (1999) Introduction of the TPS-Technique in the DNW-NWB. DLR-Interner Bericht. 129-99/8.
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Kurzfassung
This report describes the foundations of the engine simulation technology in the wind tunnel with turbine powered simulators (TPS). Especially the thrust determination and bookkeeping procedure which have been introduced in the Low Speed Wind Tunnel Braunschweig (DNW-NWB) are discussed more in detail. Furthermore the necessary TPS calibration, the handling of a TPS during a wind tunnel investigation and main engine results will be described. Therefore this report can be used as an introduction to the TPS technique and should be a help for further wind tunnel measurements with engine simulation in the NWB.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/13117/ | ||||||||
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Dokumentart: | Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht) | ||||||||
Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=1999, | ||||||||
Titel: | Introduction of the TPS-Technique in the DNW-NWB | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | 1999 | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | Starrflügler (alt) | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L AR - Starrflüglerforschung | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Konzepte & Integration (alt) | ||||||||
Standort: | Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik | ||||||||
Hinterlegt von: | Grant, Claudia | ||||||||
Hinterlegt am: | 16 Sep 2005 | ||||||||
Letzte Änderung: | 25 Feb 2013 20:03 |
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