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Reduction of Helicopter Blade-Vortex Interaction Noise by Active Rotor Control Technology

Yu, Y.H. und Gmelin, B. und Splettstößer, W.R. und Philippe, J.J. und Prieur, J. und Brooks, T.F. (1997) Reduction of Helicopter Blade-Vortex Interaction Noise by Active Rotor Control Technology. Progress in Aerospace Science, 33 (1), Seiten 647-687.

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Kurzfassung

Helicopter-blade-vortex interaction noise is one of the most severe noise sources and is very important both in community annoyance and military detection. Research over the decades has substantially improved basic physical understanding of the mechanisms generating rotor blade-vortex interaction noise and also of controlling techniques, particularly using active rotor control technology. This paper reviews active rotor control techniques currently available for rotor blade-vortex interaction noise reduction, including higher harmonic pitch control, individual blade control, and on-blade control technologies. Basic physical mechanisms of each active control technique are reviewed in terms of noise reduction mechanism and controlling aerodynamic or structural parameters of a blade. Active rotor control techniques using smart actuators to induce local torsional or flapping deformations.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/13104/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1999,
Titel:Reduction of Helicopter Blade-Vortex Interaction Noise by Active Rotor Control Technology
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Yu, Y.H.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gmelin, B.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Splettstößer, W.R.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Philippe, J.J.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Prieur, J.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Brooks, T.F.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1997
Erschienen in:Progress in Aerospace Science
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Ja
Band:33
Seitenbereich:Seiten 647-687
Status:veröffentlicht
Stichwörter:BVI Noise, Active Rotor Control, BVI Noise Reduction by HHC and IBC, Higher Harmonic Blade Control (HHC), Individual Blade Control (IBC), Smart Active Rotor Control
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L DT - Drehflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der leise und komfortable Drehflügler (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: Grant, Claudia
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 19:58

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