Yin, J. (2002) Status report on further improvements of APSIM-E: Improvement of Aeroacoustic Program System (APSIM) Prediction Capability. DLR-Interner Bericht. 129-2002/26. 10 S.
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Kurzfassung
In the new version of APSIM-E, the following additional functions have been added since last modification: The requirement of the input blade airload to be based on the time length of only one rotor revolution was removed. The number of revolutions in the input airloads can be specified. This characteristic is very important for the tail rotor noise computation as the airloads on the tail rotor may not repeat after one revolution. A new parameter (INREV) was introduced in the APSIM-E input file.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/13050/ | ||||||||
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Dokumentart: | Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht) | ||||||||
Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=2005, | ||||||||
Titel: | Status report on further improvements of APSIM-E: Improvement of Aeroacoustic Program System (APSIM) Prediction Capability | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | 2002 | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Seitenanzahl: | 10 | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | APSIM, Tail rotor noise computation, blade airload | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Verkehr und Weltraum (alt) | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | Drehflügler (alt) | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L RR - Drehflüglerforschung | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Der leise und komfortable Drehflügler (alt) | ||||||||
Standort: | Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik | ||||||||
Hinterlegt von: | Grant, Claudia | ||||||||
Hinterlegt am: | 31 Jan 2006 | ||||||||
Letzte Änderung: | 14 Jan 2010 19:53 |
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