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Impacts of gradual automated vehicle penetration on motorway operation: a comprehensive evaluation

Li, Duo und Wagner, Peter (2019) Impacts of gradual automated vehicle penetration on motorway operation: a comprehensive evaluation. European Transport Research Review, 11 (36). Springer. doi: 10.1186/s12544-019-0375-3. ISSN 1867-0717.

[img] PDF - Verlagsversion (veröffentlichte Fassung)
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Offizielle URL: https://etrr.springeropen.com/articles/10.1186/s12544-019-0375-3

Kurzfassung

Gradual penetration of automated vehicles (AVs) into current motorway systems will usher the stage of mixed traffic in which AVs will coexist with human driven vehicles. Thus, there is an urgent need to identify the possible impacts of this mixed traffic on motorway operation. To investigate the potential benefits or losses due to introducing AVs into existing motorway systems, this study conducts a comprehensive evaluation based on simulation using a 5.3 km stretch on Auckland Motorway and traffic data provided by New Zealand Traffic Agent (NZTA). We analyze the impacts of different AV shares on mobility, safety, emissions and fuel consumption. The motorway with and without traffic control are tested under four scenarios of traffic conditions, namely, heavily congested traffic (> 0.95*capacity), lightly congested traffic (0.7*capacity), free-flow traffic (0.5*capacity), and future traffic (3*heavily congested traffic volume). The outcomes of the research can provide motorway designers and operators a reasonable range of influences contributed by AV penetration so as to better prepare for AVs arrival.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/130136/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Impacts of gradual automated vehicle penetration on motorway operation: a comprehensive evaluation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Li, Duoduoli0725 (at) gmail.comhttps://orcid.org/0000-0003-0142-9290NICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, PeterPeter.Wagner (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9097-8026NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:9 Juli 2019
Erschienen in:European Transport Research Review
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Ja
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:11
DOI:10.1186/s12544-019-0375-3
Verlag:Springer
ISSN:1867-0717
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Automated vehicle, Motorway operation, Micro-simulation
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Straßenverkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V ST Straßenverkehr
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - D.MoVe (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Bewertung des Verkehrs
Hinterlegt von: Wagner, Dr. Peter
Hinterlegt am:08 Nov 2019 14:59
Letzte Änderung:08 Nov 2019 14:59

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