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Numerical Investigation of the Flow Around Different Slat Tracks on a Swept High Lift Wing Segment

Rudnik, R. und Ronzheimer, A. (2004) Numerical Investigation of the Flow Around Different Slat Tracks on a Swept High Lift Wing Segment. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics IV, 87, Seiten 58-65. Springer Verlag, Berlin Heidelberg New York. 13th DGLR STAB Symposium, München (de), 12.-14.11.2002. ISBN 3-540-20258-7.

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Kurzfassung

A numerical investigation of a high lift segment using an unstructured RANS method shows, that a slat track can have a significant influence on the overall aerodynamic properties. Two track types are considered, one which is representative of a wind tunnel model, and a second one derived from an aircraft track. The major differences are the larger cross-section area of the model track, and the intersection with the fixed wing. The high lift devices are positioned in a landing setting. The onflow conditions refer to wind tunnel conditions. Periodic lateral boundary conditions are applied. Compared to a reference high lift wing segment without track, a 10% increase in lift and a 20% increase in drag is being computed for the model track. For the aircraft track only a minor lift change is found, but also a 20% drag increase. Based on the outcome of the present investigations, the major impact of the lift is caused by the downstream shift of the stagnation line in the vicinity of the junction of the model track and the fixed wing.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/12968/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2005,
Titel:Numerical Investigation of the Flow Around Different Slat Tracks on a Swept High Lift Wing Segment
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Rudnik, R.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ronzheimer, A.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2004
Erschienen in:New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics IV
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:87
Seitenbereich:Seiten 58-65
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Breitsamter, C.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Laschka, B.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Heinemann, H.-J. Hilbig, R., NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer Verlag, Berlin Heidelberg New York
Name der Reihe:Notes On Numerical Fluid Mechanics And Multidisciplinary Design
ISBN:3-540-20258-7
Status:veröffentlicht
Stichwörter:RANS, slat-track, high lift
Veranstaltungstitel:13th DGLR STAB Symposium, München (de), 12.-14.11.2002
Veranstalter :DGLR
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Grant, Claudia
Hinterlegt am:31 Jan 2006
Letzte Änderung:14 Jan 2010 19:46

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