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Demand-Responsive Transport vs. Conventional Public Transport: A MATSim study about the rural town of Colditz, Germany.

Viergutz, Kathrin Karola und Schmidt, Clemens (2019) Demand-Responsive Transport vs. Conventional Public Transport: A MATSim study about the rural town of Colditz, Germany. In: Procedia Computer Science Procedia Computer Science, 151. Elsevier. Seiten 69-76. doi: 10.1016/j.procs.2019.04.013. ISSN 1877-0509.

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Kurzfassung

Conventional public transportation (CPT) services in rural areas are among others confronted with the accessibility problem and low traveler quantities. Demand responsive transportation (DRT) is an emerging mainstream concept, which aims to offer flexible mobility services to customers and also to solve the aforementioned problems of CPT providers. Studies and simulations about the comparison of CPT and DRT mostly focus on urban areas. Therefore, this paper is a case study of CPT vs. DRT services in the rural town of Colditz: A stop-based and a door-to-door DRT service is analyzed along with a CPT bus line.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/128769/
Dokumentart:Beitrag im Sammelband
Titel:Demand-Responsive Transport vs. Conventional Public Transport: A MATSim study about the rural town of Colditz, Germany.
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Viergutz, Kathrin KarolaKathrin.Viergutz (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-3797-9705NICHT SPEZIFIZIERT
Schmidt, ClemensMartin-Luther-Universität Halle-WittenbergNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2019
Erschienen in:Procedia Computer Science
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:151
DOI:10.1016/j.procs.2019.04.013
Seitenbereich:Seiten 69-76
Verlag:Elsevier
Name der Reihe:Procedia Computer Science
ISSN:1877-0509
Status:veröffentlicht
Stichwörter:DRT; Ridepooling; Mobility; Simulation; Agent-Based Modeling; MATSim; Demand Responsive Transportation; Rural Communities
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Movement (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik
Institut für Verkehrssystemtechnik > Bewertung des Verkehrs
Hinterlegt von: Viergutz, Kathrin Karola
Hinterlegt am:26 Aug 2019 09:07
Letzte Änderung:26 Aug 2019 09:07

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