elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Exit lane allocation with the lane-based signal optimization method at isolated intersections

Tang, Qinrui und Sohr, Alexander (2019) Exit lane allocation with the lane-based signal optimization method at isolated intersections. Canadian Journal of Civil Engineering. doi: 10.1139/cjce-2019-0306. ISSN 0315-1468.

[img] PDF - Preprintversion (eingereichte Entwurfsversion)
917kB

Offizielle URL: https://www.nrcresearchpress.com/journal/cjce

Kurzfassung

In signal optimization problems, incompatible movements usually are in either of two states: predecessor or successor. However, if the exit lane is well allocated, the incompatible movements merging at the same destination arm can exist in parallel. The corresponding longer green duration is expected to increase the capacity of intersection. This paper aims to solve the exit lane allocation problem with the lane-based method by applying the three states among incompatible movements at conventional signalized intersections. After introducing auxiliary variables, the problem is formulated as a mixed integer programming and can be solved using a standard branch-and-cut algorithm. In addition to the exit lane allocation results, this proposed method can also determine the cycle length, green duration, start of green and signal sequence. The results show that the proposed method can obtain a higher capacity than that without the exit lane allocation. The pavement markings are further suggested for safety.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/128668/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Exit lane allocation with the lane-based signal optimization method at isolated intersections
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Tang, Qinruiqinrui.tang (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0003-1327-1283NICHT SPEZIFIZIERT
Sohr, AlexanderAlexander.Sohr (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6698-2092NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:10 Dezember 2019
Erschienen in:Canadian Journal of Civil Engineering
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1139/cjce-2019-0306
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Nihar, Biswasbiswas (at) uwindsor.caNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Amir, Famamir.fam (at) queensu.caNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Name der Reihe:NRC Research Press
ISSN:0315-1468
Status:veröffentlicht
Stichwörter:signal optimization, exit lane allocation, lane-based method, signal timing plan
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrssystem
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VS - Verkehrssystem
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Energie und Verkehr (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik
Hinterlegt von: Tang, Qinrui
Hinterlegt am:08 Aug 2019 12:32
Letzte Änderung:04 Dez 2023 14:33

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.