Stock, H.W. und Wild, J. (2002) Feasibility Study for Navier-Stokes Infinite Swept Wing High-Lift RANS Computations with eN Transition Prediction. DLR-Interner Bericht. 124-2002/24. 32 S.
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Kurzfassung
The main emphasis of the present study is to demonstrate that mesh adaption effort to produce reliable viscous layer results for RANS computations on infinite swept high-lift systems can be omitted and stability computations for the eN transition prediction can be based on boundary layer results instead.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/12816/ | ||||||||||||
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Dokumentart: | Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht) | ||||||||||||
Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=2004, | ||||||||||||
Titel: | Feasibility Study for Navier-Stokes Infinite Swept Wing High-Lift RANS Computations with eN Transition Prediction | ||||||||||||
Autoren: |
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Datum: | 2002 | ||||||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||||||
Seitenanzahl: | 32 | ||||||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||||||
Stichwörter: | Transition, High-Lift, eN-method | ||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Verkehr und Weltraum (alt) | ||||||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||||||
HGF - Programmthema: | Starrflügler (alt) | ||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L AR - Starrflüglerforschung | ||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Flugphysik (alt) | ||||||||||||
Standort: | Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen | ||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik | ||||||||||||
Hinterlegt von: | Grant, Claudia | ||||||||||||
Hinterlegt am: | 31 Jan 2006 | ||||||||||||
Letzte Änderung: | 14 Jan 2010 19:32 |
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