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Feasibility Study for Navier-Stokes Infinite Swept Wing High-Lift RANS Computations with eN Transition Prediction

Stock, H.W. und Wild, J. (2002) Feasibility Study for Navier-Stokes Infinite Swept Wing High-Lift RANS Computations with eN Transition Prediction. DLR-Interner Bericht. 124-2002/24. 32 S.

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Kurzfassung

The main emphasis of the present study is to demonstrate that mesh adaption effort to produce reliable viscous layer results for RANS computations on infinite swept high-lift systems can be omitted and stability computations for the eN transition prediction can be based on boundary layer results instead.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/12816/
Dokumentart:Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2004,
Titel:Feasibility Study for Navier-Stokes Infinite Swept Wing High-Lift RANS Computations with eN Transition Prediction
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Stock, H.W.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wild, J.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2002
Open Access:Nein
Seitenanzahl:32
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Transition, High-Lift, eN-method
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Grant, Claudia
Hinterlegt am:31 Jan 2006
Letzte Änderung:14 Jan 2010 19:32

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