elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Validation of a Semiempirical Airframe Noise Prediction Method through Dedicated A319 Flyover Noise Measurements

Pott-Pollenske, M. und Dobrzynski, W. und Buchholz, H. und Gehlhar, B. und Walle, F. (2002) Validation of a Semiempirical Airframe Noise Prediction Method through Dedicated A319 Flyover Noise Measurements. 8th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference; Breckenridge (usa), 17.-19.06.2002.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

To counter balance the detrimental effect on aircraft noise around airports due to the continuous increase in air-traffic, measures for aircraft source noise reduction must be taken. In contrast to a full power take-off, where such efforts must be directed towards a reduction of engine noise levels, for the final approach phase airframe noise sources are the dominating contributors to the overall noise signature and thus need to be tackled. Within a joint effort between DLR and Deutsche Lufthansa AG flyover noise tests were conducted on an Airbus A319 aircraft to determine its airframe noise radiation characteristics and to validate airframe source noise prediction models as derived from wind tunnel experiments. Flight tests were performed with the high lift devices in their baseline configuration and with some modifications at the slat-tracks and flap side-edges to avoid excessive flow noise generation at structural details of real aircraft components. For this "low noise" aircraft configuration flyover airframe noise data compare well with airframe noise data as acquired within different wind tunnel studies both on a complete A320 scale model aircraft and on a full-scale A320 wing section.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/12574/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2003, monograph_id=AIAA 2002-2470,
Titel:Validation of a Semiempirical Airframe Noise Prediction Method through Dedicated A319 Flyover Noise Measurements
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Pott-Pollenske, M.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Dobrzynski, W.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Buchholz, H.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Gehlhar, B.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Walle, F.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2002
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Vorflügellärm, Umströmungslärm, Überfluglärmmessungen, Hochauftriebslärm
Veranstaltungstitel:8th AIAA/CEAS Aeroacoustics Conference; Breckenridge (usa), 17.-19.06.2002
Veranstalter :AIAA
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:L VU - Luftverkehr und Umwelt (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L VU - Luftverkehr und Umwelt
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Leiser Luftverkehr (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Grant, Claudia
Hinterlegt am:31 Jan 2006
Letzte Änderung:14 Jan 2010 19:10

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.