Melber, S. (2002) 3D RANS-Simulations for High-Lift Transport Aircraft Configurations with Engines. DLR-Interner Bericht. IB 124-2002/27.
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Kurzfassung
This report presents first results in the application of the DLR TAU-code to the topic of engine/airframe integration for high-lift configurations. It comprises the numerical simulation of the viscous compressible flow around transport aircraft high-lift configurations with different engine-types. The investigations are based on the solution of the Reynolds-averaged Navier-Stokes equations using the finite volume parallel solution algorithm DLR-TAU with an unstructured data concept.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/12543/ | ||||||||
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Dokumentart: | Berichtsreihe (DLR-Interner Bericht) | ||||||||
Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=2003, | ||||||||
Titel: | 3D RANS-Simulations for High-Lift Transport Aircraft Configurations with Engines | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | 2002 | ||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | CFD, viscous compressible flow, RANS, unstructured data concept, TAU, complex configurations, high lift, engine | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Verkehr und Weltraum (alt) | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | Starrflügler (alt) | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L AR - Starrflüglerforschung | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Flugphysik (alt) | ||||||||
Standort: | Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik | ||||||||
Hinterlegt von: | Grant, Claudia | ||||||||
Hinterlegt am: | 31 Jan 2006 | ||||||||
Letzte Änderung: | 14 Jan 2010 19:08 |
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