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Near- to Midfield-Wake: Experimental Characterisation

Stuff, R. und Dieterle, L. und Horstmann, K.-H. und Pailhas, G. und Coton, P. und Lozier, J.-F. (2001) Near- to Midfield-Wake: Experimental Characterisation. In: 3rd ONERA-DLR Aerospace Symposium ODAS 2001, S2-1-5Seiten. 3rd ONERA-DLR Aerospace Symposium, Paris, 20.-22. Juni 2001. ISBN 2-7257-006-X.

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Kurzfassung

The wake of wide body aircraft is a hazard to following aircraft in approach, climb, and cruise. Thus, a large amount of experimental research effort has been devoted to instability and breakdown of vortices. However, investigations of the instabilities of vortices in the wake far field very often are lacking the link to the near field and are inconclusive as to the aerodynamic, whereas investigations of the wake in a wind tunnel very often miss the link to the mid- and far field at a sufficiently high Reynolds-number. For this reason, the wake of an Airbus A-300 with different flap settings was investigated in a joint ONERA/DLR-project in the catapult of ONERA Lille. The Particle Image Velocimetry was chosen as a non-intrusive testing technique. In a particular setting of the landing flaps, a premature breakdown of the vortex cores was observed. The origin of the breakdown was understood as a Raylleigh-Ludwieg instability, which occurs if destabilising centrifugal forces dominate stabilising pressure forces.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/12488/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2002,
Titel:Near- to Midfield-Wake: Experimental Characterisation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Stuff, R.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Dieterle, L.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Horstmann, K.-H.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Pailhas, G.ONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Coton, P.ONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Lozier, J.-F.ONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2001
Erschienen in:3rd ONERA-DLR Aerospace Symposium ODAS 2001
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:S2-1-5Seiten
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
ONERA, DLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Name der Reihe:Proceedings
ISBN:2-7257-006-X
Status:veröffentlicht
Stichwörter:wake of wide body aircraft, instability and breakdown of vortices, Particle Image Velocimetry
Veranstaltungstitel:3rd ONERA-DLR Aerospace Symposium, Paris, 20.-22. Juni 2001
Veranstalter :ONERA, DLR
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flugphysik (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Micknaus, Ilka
Hinterlegt am:31 Jan 2006
Letzte Änderung:14 Jan 2010 19:03

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