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Model Based Energy Management and State Estimation for the Robotic Electric Vehicle ROboMObil

Brembeck, Jonathan (2018) Model Based Energy Management and State Estimation for the Robotic Electric Vehicle ROboMObil. Dissertation, Technische Universtität München.

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Offizielle URL: https://mediatum.ub.tum.de/1415807

Kurzfassung

An innovative energy management framework – focusing on the spatial vehicle motion – is developed and evaluated by simulations with realistic test scenarios using a multiphysical Modelica model of ROboMObil. Additionally, a novel method is proposed, and evaluated with ROboMObil, to automatically construct real-time capable, discrete-time, nonlinear state estimation algorithms with constraint handling from multi-physical, continuous-time Modelica models.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/124221/
Dokumentart:Hochschulschrift (Dissertation)
Titel:Model Based Energy Management and State Estimation for the Robotic Electric Vehicle ROboMObil
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Brembeck, Jonathanjonathan.brembeck (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7671-5251NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2018
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:ROboMObil, electro mobility, battery electric vehicle, in-wheel motor, by-wire, wheel robot, energy management, control allocation, path planning, trajectory control, state estimation, Kalman Filter, constrained estimation, moving horizon estimation, real-time estimation, delayed measurements, Modelica, state of charge estimation, vehicle position estimation, DLR
Institution:Technische Universtität München
Abteilung:Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Fahrzeugintelligenz (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Fahrzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Klauer, Monika
Hinterlegt am:10 Dez 2018 11:33
Letzte Änderung:12 Dez 2018 13:01

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