elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

A Joint European Initiative to Develop Hybrid Grid Based CFD-Technology for Inviscid and Viscous Flow Computations Applicable to Geometrically Complex Aircraft Configurations

Burg, J.W. van der und Cock, K.M.J. de und Berglind, T. und Fritz, W. und Kretzschmar, G. und Kroll, N. und Schwamborn, D. und Sillen, M. (2002) A Joint European Initiative to Develop Hybrid Grid Based CFD-Technology for Inviscid and Viscous Flow Computations Applicable to Geometrically Complex Aircraft Configurations. CEAS Aerospace Aerodynamics Research Conference, 2002-06-10 - 2002-06-12, Cambridge (GB).

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

A joint European initiative to develop hybrid grid based CFD-technology with a short problem-turnaround time applicable to complex aircraft configurations has been undertaken. In the context of the Brite-Euram fourth framework programme two projects have been executed, namely FASTFLO I (1996-1998) and FASTFLO II (1998-2000). The practical outcome of the joint development has been CFD technology with inviscid (FASTFLO I) and viscous (FASTFLO II) flow modelling for complex aircraft configurations (see figure 1 for an example). The resulting CFD technology is based on the hybrid grid approach (Ref. 7); this approach combines prismatic grid generation in a layer near aerodynamic surfaces with tetralhedral grid generation in the remainder of the flow domain. It has been concluded that the hybrid grid based CFD technology (both viscous, and inviscid flow models) meets the following two industrial requirements: 1. The CFD problem-turnaround time is within the order of a week for geometrically complex aircraft configurations and, 2. The CFD technology is able to provide a sufficient accuracy of the aerodynamic entities (like pressure, lift, drag and moments).

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/12408/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2002, monograph_id=48,
Titel:A Joint European Initiative to Develop Hybrid Grid Based CFD-Technology for Inviscid and Viscous Flow Computations Applicable to Geometrically Complex Aircraft Configurations
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Burg, J.W. van derNLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Cock, K.M.J. deNLRNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Berglind, T.FFANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Fritz, W.EADSNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kretzschmar, G.IBKNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kroll, N.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schwamborn, D.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Sillen, M.SAABNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2002
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:48.1-48.14
Status:veröffentlicht
Stichwörter:CFD, hybrid grid based
Veranstaltungstitel:CEAS Aerospace Aerodynamics Research Conference
Veranstaltungsort:Cambridge (GB)
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:10 Juni 2002
Veranstaltungsende:12 Juni 2002
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Drehflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L RR - Drehflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der virtuelle Drehflügler (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:31 Jan 2006
Letzte Änderung:24 Apr 2024 18:59

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.