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Hybrid Laminar Fin Investigations

Schmitt, V. und Archambaud, J.P. und Horstmann, K.H. und Quast, A. (2001) Hybrid Laminar Fin Investigations. In: RTO AVT Symposium on Active Control Technology for Enhanced Performance Operational Capabilities of Military Aircraft, Land Vehicles and Sea Vehicles, 1-1-1-10. RTO AVT Symposium on Active Control Technology for Enhanced Performance Operational Capabilities of Military Aircraft, Land Vehicles and Sea Vehicles, Braunschweig (de), 08.-11.05.2000.

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Kurzfassung

The paper deals with the aerodynamic design of laminar flow wings. The main design concepts at present applied which are Natural Laminar Flow (NLF) based on favorable pressure gradients and Hybrid Laminar Flow (HLF) using in addition leading edge suction are presented and discussed. The essential role of a reliable transition prediction in the design process is pointed out. Specific design features of the suction system are also addressed. In addition, some aspects of the off-design problems are raised.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/12370/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2002,
Titel:Hybrid Laminar Fin Investigations
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schmitt, V.ONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Archambaud, J.P.ONERANICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Horstmann, K.H.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Quast, A.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2001
Erschienen in:RTO AVT Symposium on Active Control Technology for Enhanced Performance Operational Capabilities of Military Aircraft, Land Vehicles and Sea Vehicles
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:1-1-1-10
Name der Reihe:RTO MP-051
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Aerodynamic design, laminar flow wing, natural laminar flow, hybrid laminar flow, transition prediction, windtunnel tests, flight tests
Veranstaltungstitel:RTO AVT Symposium on Active Control Technology for Enhanced Performance Operational Capabilities of Military Aircraft, Land Vehicles and Sea Vehicles, Braunschweig (de), 08.-11.05.2000
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L ST - Starrflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Konzepte & Integration (alt)
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik
Hinterlegt von: Grant, Claudia
Hinterlegt am:31 Jan 2006
Letzte Änderung:14 Jan 2010 18:53

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