Cortesao, R. und Bajcinca, N. (2004) Model-Matching Control for Steer-by-Wire Vehicles with Under-Actuated Structure. Proc. of IROS 2004, Sendai, Japan,.
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Kurzfassung
The paper presents a control architecture für steer-by-wire (SBW) vehicles based on conventional ones. Estimation techniques linked to state space design enter in the control loop. The active observer (AOB) is extended to under-actuated multiple-input-multiple-output (MIMO) systems. Stochastic strategies are presented. Simulation results sho advantages of the SBW approach.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/12204/ | ||||||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Paper) | ||||||||||||
Zusätzliche Informationen: | LIDO-Berichtsjahr=2004, | ||||||||||||
Titel: | Model-Matching Control for Steer-by-Wire Vehicles with Under-Actuated Structure | ||||||||||||
Autoren: |
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Datum: | 2004 | ||||||||||||
Open Access: | Nein | ||||||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||||||
Stichwörter: | Steer-by-Wire, Model-Matching, Active Observer | ||||||||||||
Veranstaltungstitel: | Proc. of IROS 2004, Sendai, Japan, | ||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Verkehr und Weltraum (alt) | ||||||||||||
HGF - Programm: | Verkehr | ||||||||||||
HGF - Programmthema: | keine Zuordnung | ||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Verkehr | ||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | V FT - Fahrzeugtechnik | ||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | NICHT SPEZIFIZIERT | ||||||||||||
Standort: | Oberpfaffenhofen | ||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) | ||||||||||||
Hinterlegt von: | DLR-Beauftragter, elib | ||||||||||||
Hinterlegt am: | 16 Sep 2005 | ||||||||||||
Letzte Änderung: | 14 Jan 2010 18:38 |
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