elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

The Wireless Train Communication Network: Roll2Rail Vision

Moreno García-Loygorri, Juan und Goikoetxea, Javier und Echeverría, Eneko und Arriola, Aitor und Val, Iñaki und Sand, Stephan und Unterhuber, Paul und del Rio, Francisco (2018) The Wireless Train Communication Network: Roll2Rail Vision. IEEE Vehicular Technology Magazine, 13 (3), Seiten 135-143. IEEE - Institute of Electrical and Electronics Engineers. doi: 10.1109/MVT.2018.2844408. ISSN 1556-6072.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
1MB

Offizielle URL: http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=8410373&isnumber=8451979

Kurzfassung

This article explains the main results obtained from the research carried out in work package two (WP2) of the Roll2Rail (R2R) project. The goal of this project is to develop key technologies and remove already-identified blocking points for radical innovation in the field of railway vehicles to increase their operational reliability and reduce life-cycle costs (LCCs). The project, started in May 2015, has been funded by the Horizon 2020 program of the European Commission. The goal for WP2 is to research both technologies and architectures to develop a new wireless train communication network (TCN) within the IEC 61375 standard series. This TCN is entirely wired today and used for train control and monitoring system (TCMS) functions (some of them safety related), operator-oriented services, and customer-oriented services. The paradigm shift from wired to wireless means a removal of wiring and implies, among other benefits, a significant reduction of LCCs due to the removal of cables and the simplification of the train coupling procedure.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/121710/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:The Wireless Train Communication Network: Roll2Rail Vision
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Moreno García-Loygorri, JuanMetro de Madridhttps://orcid.org/0000-0002-4626-1535NICHT SPEZIFIZIERT
Goikoetxea, JavierCAFNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Echeverría, EnekoCAFNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Arriola, AitorIK4-IKERLANhttps://orcid.org/0000-0001-6502-5215NICHT SPEZIFIZIERT
Val, IñakiIK4-IKERLANhttps://orcid.org/0000-0002-4373-8457NICHT SPEZIFIZIERT
Sand, StephanStephan.Sand (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9502-5654NICHT SPEZIFIZIERT
Unterhuber, Paulpaul.unterhuber (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0564-9066NICHT SPEZIFIZIERT
del Rio, FranciscoStadlerNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:September 2018
Erschienen in:IEEE Vehicular Technology Magazine
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:13
DOI:10.1109/MVT.2018.2844408
Seitenbereich:Seiten 135-143
Verlag:IEEE - Institute of Electrical and Electronics Engineers
ISSN:1556-6072
Status:veröffentlicht
Stichwörter:wireless train communication network, train control and monitoring (TCMS), train-to-ground (T2G), train-to-train (T2T), ITS-G5, LTE
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train III (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Kommunikation und Navigation > Nachrichtensysteme
Hinterlegt von: Sand, Dr Stephan
Hinterlegt am:20 Sep 2018 12:09
Letzte Änderung:20 Jun 2021 15:51

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.