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Design of an Active Wheelset on a Scaled Roller Rig

Gretzschel, Moritz und Jaschinski, Alfred (2004) Design of an Active Wheelset on a Scaled Roller Rig. Vehicle System Dynamics, 41 (5), Seiten 365-381.

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Kurzfassung

The article describes the application of a 1:5-scaled roller rig with a two-axled experimental vehicle to the design of a torque-controlled railway wheelset. Particular attention is drawn to the scaling problem and the dynamic similarity laws behind it and in addition to the chosen scaling strategy. For the controller design of the active wheelset the experiments with the scaled vehicle were combined with multibody computer simulations. The complete mechatronic system has therefore been modelled using the SIMPACK-MATLAB/Simulink interface. The steering behaviour, typical for this particular active wheelset, is demonstrated by results from roller rig experiments.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/12136/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen:LIDO-Berichtsjahr=2004,
Titel:Design of an Active Wheelset on a Scaled Roller Rig
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Gretzschel, MoritzNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Jaschinski, AlfredNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2004
Erschienen in:Vehicle System Dynamics
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:41
Seitenbereich:Seiten 365-381
Status:veröffentlicht
Stichwörter:SIMPACK, wheelset, scaled roller rig
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HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - keine Zuordnung
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik)
Hinterlegt von: Klauer, Monika
Hinterlegt am:20 Sep 2007
Letzte Änderung:31 Jul 2019 19:15

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