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Modelling the Contact Between Wheel and Rail within Multibody System Simulation

Schupp, Gunter und Weidemann, Christoph und Mauer, Lutz (2004) Modelling the Contact Between Wheel and Rail within Multibody System Simulation. Vehicle System Dynamics, 41 (5), Seiten 349-364.

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Kurzfassung

In modern railway industry the simulation of the behaviour of railway vehicles has become an important design method during the last years. Modern simulation packages offer modelling elements that are highly adapted for standard and unusual simulation scenarios. A specific application case is the simulation of a railway vehicle travelling through a switch. It makes high demands on the simulation software due to the inconvenient modelling elements needed: the changing rail profiles on the blade rail and in the crossing vee area as well as the guard rail with its additional contact at the back of the wheel. The article gives an overview over the state of the art in railway vehicle simulation and presents a simulation of a passenger car running through a switch as an application example.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/12135/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen:LIDO-Berichtsjahr=2004,
Titel:Modelling the Contact Between Wheel and Rail within Multibody System Simulation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schupp, GunterNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Weidemann, ChristophINTEC GmbHNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Mauer, LutzINTEC GmbHNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2004
Erschienen in:Vehicle System Dynamics
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:41
Seitenbereich:Seiten 349-364
Status:veröffentlicht
Stichwörter:wheel rail, simulation
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Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012) > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik)
Hinterlegt von: Klauer, Monika
Hinterlegt am:20 Sep 2007
Letzte Änderung:31 Jul 2019 19:15

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