elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Lane-based signal optimization with left turn prohibition in urban road networks

Tang, Qinrui und Liu, Huijun und Friedrich, Bernhard (2018) Lane-based signal optimization with left turn prohibition in urban road networks. Canadian Journal of Civil Engineering. doi: 10.1139/cjce-2018-0079. ISSN 0315-1468.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

Left turns may generate efficiency problems which can be solved by appropriately prohibiting left turns. The goal of this paper is to propose a method for purpose of minimizing total travel times in urban road networks by prohibiting left turns. With left turn prohibition, the signal timing plan is optimized with the lane-based method because the method can adequately handle both signal timing optimization and lane assignment. The total travel time is calculated with link flows and link travel time being estimated with signal settings. In numerical examples, prohibiting left turns reduces the total travel time of car traffic in road networks. As the left turn prohibition results can handle the randomness in the network, these results provide potential implications for congestion management.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/120921/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Lane-based signal optimization with left turn prohibition in urban road networks
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Tang, Qinruiqinrui.tang (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Liu, Huijunansleliu (at) gmail.comNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Friedrich, Bernhardfriedrich (at) tu-braunschweig.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2018
Erschienen in:Canadian Journal of Civil Engineering
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Ja
DOI:10.1139/cjce-2018-0079
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Biswas, Niharbiswas (at) uwindsor.caNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Fam, Amiramir.fam (at) queensu.caNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
ISSN:0315-1468
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Left turn prohibition, Lane-based signal optimization, Turning restriction, Stochastic user equilibrium, Left turn treatment
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Verkehrsmanagement (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V VM - Verkehrsmanagement
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - I.MoVe (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Bewertung des Verkehrs
Hinterlegt von: Tang, Qinrui
Hinterlegt am:31 Jul 2018 14:17
Letzte Änderung:08 Nov 2023 15:02

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.