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Design of Autoland Controller Functions with Multi-Objective Optimization

Looye, G. und Joos, H.-D. (2002) Design of Autoland Controller Functions with Multi-Objective Optimization. Proc. of AIAA Guidance, Navigation, and Control Conference and Exhibit, 2002-08-05 - 2002-08-08, Monterey, CA.

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Kurzfassung

The application of multiobjective optimization to the design of longitudinal automatic landing control laws for a civil aircraft is discussed. The control laws consist of stability and command augmentation, speed / flight path tracking, glide slope guidance, and a flare function. Multiobjective optimization is used to synthesize the free parameters in these controller functions. Performance criteria are thereby computed from linear as well as nonlinear analysis. Robustness to uncertain and varying parameters is addressed via a multimodel approach, via robustness criteria, and via statistical criteria. For each controller function an optimization problem setup is defined. Starting with the inner loops, the synthesis is sequentiallv expanded with each of these setups, eventually leading to simultaneous optimization of all controller functions. In this way, dynamic interactions between controller components are accounted for and inner loops can be compromised so that these can be used in combination with different outer loop functions. This reduces controller complexity while providing good overall control system performance.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/11902/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen:LIDO-Berichtsjahr=2003,
Titel:Design of Autoland Controller Functions with Multi-Objective Optimization
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Looye, G.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Joos, H.-D.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2002
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:OPTIMAL CONTROL, CONTROLLERS, CONTROL THEORY, AUTOMATIC LANDING CONTROL, PASSENGER AIRCRAFT, ROBUST CONTROL
Veranstaltungstitel:Proc. of AIAA Guidance, Navigation, and Control Conference and Exhibit
Veranstaltungsort:Monterey, CA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:2002-08-05 - 2002-08-08
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flexibles Flugzeug (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012)
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:31 Jul 2019 19:15

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