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Robust two degree of freedom vehicle steering control satisfying mixed sensitivity constraint

Aksun-Güvenc, B. und Güvenc, L. und Odenthal, D. und Bünte, T. (2001) Robust two degree of freedom vehicle steering control satisfying mixed sensitivity constraint. In: Proc. of ECC'2001, Seiten 1198-1203. European Control Conference, 2001-09-04 - 2001-09-07, Porto, Portugal.

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Kurzfassung

Robust steering control is used here for improving the yaw dynamics of a passenger car. A specific two degree of freedom control structure is adapted to the vehicle yaw dynamics problem and shown to robustly improve performance. The design study is based on six operating conditions for vehicle speed and the coefficient of friction between the tires and the road representing the operating domain of the vehicle. The relevant design specifications are formulated as attaining Hurwitz stability and a mixed sensitivity frequency domain bound. Simple, and therefore, easily implementable controller transfer functions with two design parameters are chosen for the two steering controller degrees of freedom. Using the parameter space method, the design specifications are mapped into the plane of controller parameters. The effectiveness of the final design is demonstrated using simulations.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/11755/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Paper)
Zusätzliche Informationen:LIDO-Berichtsjahr=2002,
Titel:Robust two degree of freedom vehicle steering control satisfying mixed sensitivity constraint
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Aksun-Güvenc, B.Istanbul Technical UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Güvenc, L.Istanbul Technical UniversityNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Odenthal, D.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bünte, T.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2001
Erschienen in:Proc. of ECC'2001
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 1198-1203
Status:veröffentlicht
Stichwörter:vehicle dynamics control, robust control, two degree of freedom
Veranstaltungstitel:European Control Conference
Veranstaltungsort:Porto, Portugal
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:4 September 2001
Veranstaltungsende:7 September 2001
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler (alt)
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Flexibles Flugzeug (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik (bis 2012)
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:24 Apr 2024 18:59

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