elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Analysis of SI and HCCI Combustion in a Two-Stroke Opposed-Piston Free-Piston Engine

Schneider, Stephan und Friedrich, Horst und Chiodi, Marco und Bargende, Michael (2017) Analysis of SI and HCCI Combustion in a Two-Stroke Opposed-Piston Free-Piston Engine. Small Engines Technology Conference SETC 2017, 15.-17.11.2017, Jakarta, Indonesien.

[img] PDF - Nur DLR-intern zugänglich
4MB

Offizielle URL: http://papers.sae.org/2017-32-0037/

Kurzfassung

The German Aerospace Center (DLR) is developing a free-piston engine as an innovative internal combustion engine for the generation of electrical power. The arrangement of the Free Piston Linear Generator (FPLG) in opposed-piston design consists of two piston units oscillating freely, thereby alternately compressing the common combustion chamber in the center of the unit and gas springs on either side. Linear alternators convert the kinetic energy of the moving pistons into electric energy. Since the pistons are not mechanically coupled to a crank train, the bottom and top dead centers of the piston movement can be varied during operation e.g. to adjust the compression ratio. Utilizing these degrees of freedom, the present paper deals with the analysis of different combustion processes in a port scavenged opposed-piston combustion chamber prototype. This contains the experimental investigation of spark ignition (SI) as well as the transition to homogeneous charge compression ignition (HCCI). Based on test bench results, a 3D-CFD model, which has been used to develop the first prototype, is calibrated by actual measurements. The simulation results enable a deeper analysis of scavenging and in-cylinder processes exceeding the measurement possibilities on a test bench.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/116552/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Analysis of SI and HCCI Combustion in a Two-Stroke Opposed-Piston Free-Piston Engine
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schneider, Stephans.schneider (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-0792-7111NICHT SPEZIFIZIERT
Friedrich, Horsthorst.friedrich (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Chiodi, Marcoforschungsinstitut für kraftfahrwesen und fahrzeugmotoren stuttgart (fkfs)NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Bargende, Michaelforschungsinstitut für kraftfahrwesen und fahrzeugmotoren stuttgart (fkfs)NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:November 2017
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:spark ignition engines, two-stroke engines, HCCI engines, combustion and combustion processes
Veranstaltungstitel:Small Engines Technology Conference SETC 2017
Veranstaltungsort:Jakarta, Indonesien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:15.-17.11.2017
Veranstalter :JSAE und SAE international
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V - keine Zuordnung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - keine Zuordnung
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte > Alternative Energiewandler
Hinterlegt von: Schneider, Stephan
Hinterlegt am:09 Jan 2018 15:51
Letzte Änderung:09 Jan 2018 15:51

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.