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Integrating Legacy ESVS Displays in the Unity Game Engine

Peinecke, Niklas und Ernst, Johannes Maria (2018) Integrating Legacy ESVS Displays in the Unity Game Engine. In: Proceedings of SPIE - The International Society for Optical Engineering, 10642. SPIE Press. SPIE Defense + Commercial Sensing, 2018-04-15 - 2018-04-19, Orlando, FL, USA. doi: 10.1117/12.2305694.

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Offizielle URL: https://www.spiedigitallibrary.org/conference-proceedings-of-spie/10642/106420J/Integrating-legacy-ESVS-displays-in-the-Unity-game-engine/10.1117/12.2305694.full

Kurzfassung

Current augmented reality (AR) and virtual reality (VR) displays are targeted at entertainment and home education purposes. However, these headsets can be used for prototyping and developing display concepts to be used in aviation. In previous papers we have demonstrated the use of helmet mounted enhanced and synthetic vision systems (ESVS). One of the most widely used engines for VR and AR applications, the Unity game engine, supports a broad range of display hardware, but it can be challenging to integrate legacy ESVS software. We demonstrate techniques to integrate legacy software in Unity, showing advantages and drawbacks of different approaches. We detail problems in case the source software is written for a different platform, e.g., when integrating OpenGL displays in a DirectX environment. While the demonstrated techniques are implemented and tested with the Unity game engine, they can be used for other target game and render engines, too.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/114637/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Integrating Legacy ESVS Displays in the Unity Game Engine
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Peinecke, NiklasNiklas.Peinecke (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-6683-2323NICHT SPEZIFIZIERT
Ernst, Johannes MariaJohannes.Ernst (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-8238-3671NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2 Mai 2018
Erschienen in:Proceedings of SPIE - The International Society for Optical Engineering
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
Band:10642
DOI:10.1117/12.2305694
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Sanders-Reed, John N.The Boeing Co.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Arthur, Jarvis J.NASA Langley Research Ctr.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:SPIE Press
Name der Reihe:Proceedings of SPIE
Status:veröffentlicht
Stichwörter:virtual reality, augmented reality, HMD, game engines, OpenGL, Unity, ESVS
Veranstaltungstitel:SPIE Defense + Commercial Sensing
Veranstaltungsort:Orlando, FL, USA
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:15 April 2018
Veranstaltungsende:19 April 2018
Veranstalter :SPIE
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Luftverkehrsmanagement und Flugbetrieb
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AO - Air Traffic Management and Operation
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Effiziente Flugführung (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Flugführung > Pilotenassistenz
Hinterlegt von: Peinecke, Dr.rer.nat. Niklas
Hinterlegt am:23 Okt 2017 11:12
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:19

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