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5G Signal Design for Road Surveillance

Schmidhammer, Martin und Sand, Stephan und Soliman, Mohammad und Ponte Müller, Fabian (2017) 5G Signal Design for Road Surveillance. In: WPNC. WPNC'17 IEEE 14th Workshop on Positioning, Navigation and Communications, 2017-10-25 - 2017-10-26, Bremen. doi: 10.1109/WPNC.2017.8250073.

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214kB

Kurzfassung

This paper proposes a novel road surveillance system for vehicular safety applications to improve the situation awareness of road users. The proposed surveillance system uses signals from vehicular communications infrastructure as illuminators of opportunity. Due to high accuracy requirements of safety applications, the optimal signal design for the surveillance system is discussed in detail. In this regard, the main design criteria is the accuracy of delay and Doppler estimation. Therefore, the Cram´er-Rao lower bounds for the joint estimation of delay and Doppler are derived, which are used to evaluate the estimation performance. Together with a detailed geometrical discussion of a bistatic link, the constraints for the signal design are derived. Adopting a multi-carrier 5G localization waveform, this study parametrizes a flexible 5G signal for road surveillance. For an urban environment a parameter set is derived, which is shown to fully satisfy the delay estimation accuracy requirements. Furthermore, the estimation capabilities of bistatic links are evaluated geometrically, clearly identifying the areas allowing valid joint parameter estimation.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/114435/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:5G Signal Design for Road Surveillance
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schmidhammer, Martinmartin.schmidhammer (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Sand, StephanStephan.Sand (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-9502-5654NICHT SPEZIFIZIERT
Soliman, MohammadMohammad.Soliman (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ponte Müller, FabianFabian.PonteMueller (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2215-2174NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2017
Erschienen in:WPNC
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1109/WPNC.2017.8250073
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Joint delay and Doppler estimation, CRLB, passive coherent localization, road surveillance, 5G localization waveform
Veranstaltungstitel:WPNC'17 IEEE 14th Workshop on Positioning, Navigation and Communications
Veranstaltungsort:Bremen
Veranstaltungsart:Workshop
Veranstaltungsbeginn:25 Oktober 2017
Veranstaltungsende:26 Oktober 2017
Veranstalter :IEEE
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HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
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DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Fahrzeugintelligenz (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Kommunikation und Navigation > Nachrichtensysteme
Hinterlegt von: Schmidhammer, Martin
Hinterlegt am:13 Nov 2017 14:33
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:18

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