Satzger, Clemens (2017) Benchmarking of Predictive Hybrid Braking Control Algorithms. In: Methoden und Anwendungen der Regelungstechnik Steuerungs- und Regelungstechnik. Shaker-Verlag. Seiten 53-66. ISBN 978-3-8440-5367. ISSN 0945-1005.
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Kurzfassung
This article compares the performance of three predictive braking control algorithms for electric vehicles with hybrid braking actuators, composed of friction brakes and electric motors. First, a cascaded controller consisting of a scheduling wheel slip controller and a subordinate model predictive control allocation is presented. Second, a model predictive control method is developed to centralize the cascaded controller to a single-loop controller. Third, a robust model predictive control method is applied, which additionally handles plant disturbances relying on the constraint tightening approach. It is shown that the single-loop controller can improve the tracking performance compared to the cascaded controller under nominal and disturbed (mu-step) braking scenarios at the limit of tire adhesion.
| elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/114420/ | ||||||||||||
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| Dokumentart: | Beitrag im Sammelband | ||||||||||||
| Titel: | Benchmarking of Predictive Hybrid Braking Control Algorithms | ||||||||||||
| Autoren: |
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| Datum: | September 2017 | ||||||||||||
| Erschienen in: | Methoden und Anwendungen der Regelungstechnik | ||||||||||||
| Referierte Publikation: | Nein | ||||||||||||
| Open Access: | Nein | ||||||||||||
| Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||
| In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||
| In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||||||
| Seitenbereich: | Seiten 53-66 | ||||||||||||
| Herausgeber: |
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| Verlag: | Shaker-Verlag | ||||||||||||
| Name der Reihe: | Steuerungs- und Regelungstechnik | ||||||||||||
| ISSN: | 0945-1005 | ||||||||||||
| ISBN: | 978-3-8440-5367 | ||||||||||||
| Status: | veröffentlicht | ||||||||||||
| Stichwörter: | braking control; hybrid actuators; wheel slip control; model predictive control | ||||||||||||
| HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||||||
| HGF - Programm: | Raumfahrt | ||||||||||||
| HGF - Programmthema: | Technik für Raumfahrtsysteme | ||||||||||||
| DLR - Schwerpunkt: | Raumfahrt | ||||||||||||
| DLR - Forschungsgebiet: | R SY - Technik für Raumfahrtsysteme | ||||||||||||
| DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | R - Vorhaben Intelligente Mobilität (alt) | ||||||||||||
| Standort: | Oberpfaffenhofen | ||||||||||||
| Institute & Einrichtungen: | Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Fahrzeug-Systemdynamik | ||||||||||||
| Hinterlegt von: | Satzger, Clemens | ||||||||||||
| Hinterlegt am: | 16 Okt 2017 09:49 | ||||||||||||
| Letzte Änderung: | 16 Okt 2017 09:49 |
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