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Experimental Evaluation of Linear Parameter-Varying Semi-Active Suspension Control

Fleps-Dezasse, Michael und Ahmed, Mahmoud M. und Brembeck, Jonathan und Svaricek, Ferdinand (2016) Experimental Evaluation of Linear Parameter-Varying Semi-Active Suspension Control. In: Proceedings of the 2016 IEEE Conference on Control Applications (CCA), Seiten 77-84. IEEE. IEEE Conference on Control Applications, 2016-09-19 - 2016-09-22, Buenos Aires, Argentina. doi: 10.1109/CCA.2016.7587825. ISBN 978-1-5090-0755-4.

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Offizielle URL: http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?arnumber=7587825

Kurzfassung

Semi-active suspensions offer a large potential to improve the trade-off between ride comfort and road-Holding compared to passive suspensions. In order to exploit this potential, the suspension control approach should explicitly consider the force limits of the semi-active damper. For this purpose, a Linear Parameter Varying (LPV) plant with a saturation indicator and a saturation transformer parameter is developed. This plant model allows for the synthesis of an LPV controller with guaranteed closed-loop stability and performance. In experiments carried out on a quarter-vehicle test-rig, the performance of the LPV controller is compared to passive suspension configurations and a Skyhook/ Groundhook (SH/GH) controller. The results show that the LPV Controller achieves a better trade-off between ride comfort and roadholding together with a simultaneous reduction of the Suspension motion.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/107062/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Experimental Evaluation of Linear Parameter-Varying Semi-Active Suspension Control
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Fleps-Dezasse, MichaelMichael.Fleps-Dezasse (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ahmed, Mahmoud M.m.m.ahmed (at) ieee.orgNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Brembeck, JonathanJonathan.Brembeck (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7671-5251NICHT SPEZIFIZIERT
Svaricek, Ferdinandferdinand.svaricek (at) unibw.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:20 September 2016
Erschienen in:Proceedings of the 2016 IEEE Conference on Control Applications (CCA)
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Ja
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1109/CCA.2016.7587825
Seitenbereich:Seiten 77-84
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Pena, Ricardo S. SanchezInstituto Tecnolgico de Buenos Aires & CONICETNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Sznaier, MarioNortheastern University, BostonNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:IEEE
Name der Reihe:IEEE Xplore
ISBN:978-1-5090-0755-4
Status:veröffentlicht
Stichwörter:semi-active suspension, linear parameter-varying control
Veranstaltungstitel:IEEE Conference on Control Applications
Veranstaltungsort:Buenos Aires, Argentina
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:19 September 2016
Veranstaltungsende:22 September 2016
Veranstalter :Institute of Electrical and Electronics Engineers
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Raumfahrt
HGF - Programmthema:Technik für Raumfahrtsysteme
DLR - Schwerpunkt:Raumfahrt
DLR - Forschungsgebiet:R SY - Technik für Raumfahrtsysteme
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):R - Vorhaben Intelligente Mobilität (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Fahrzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Fleps-Dezasse, Michael
Hinterlegt am:25 Jan 2017 15:07
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:11

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