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Design, Dimensioning and Analysis of a novel, locally emission-free Propulsion Concept for Regional Trains on non-electrified Railway Lines

Dittus, Holger und Hoffmann, Marcus und Streit, Sebastian und Kaimer, Stefan (2016) Design, Dimensioning and Analysis of a novel, locally emission-free Propulsion Concept for Regional Trains on non-electrified Railway Lines. 11th World Congress on Railway Research, 2016-05-29 - 2016-06-02, Mailand, Italien.

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Kurzfassung

This paper describes a novel, locally emission-free propulsion concept for regional trains on non-electrified railway lines. The propulsion concept is designed and dimensioned for the Next Generation Train – LINK (NGT LINK) train concept, a fast, double deck feeder train developed by German Aerospace Center (DLR). First, the NGT LINK is introduced and a novel propulsion concept based on on-board energy storage units (ESU) and inductive energy transfer system (IETS) is developed. For the dimensioning of the components a round-trip on the modified German relation Ulm - Oberstdorf - Ulm is considered as a non-electrified reference route. Furthermore an implementation strategy pictures out, how the transition from current status quo to complete implementation of the novel propulsion concept may be achieved.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/104539/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Design, Dimensioning and Analysis of a novel, locally emission-free Propulsion Concept for Regional Trains on non-electrified Railway Lines
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Dittus, HolgerHolger.Dittus (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-3981-5560NICHT SPEZIFIZIERT
Hoffmann, MarcusMarcus.Hoffmann (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Streit, SebastianSebastian.Streit (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kaimer, StefanStefan.Kaimer (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:31 Mai 2016
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:non-electrified lines, energy storage unit, inductive energy supply, novel propulsion concept
Veranstaltungstitel:11th World Congress on Railway Research
Veranstaltungsort:Mailand, Italien
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:29 Mai 2016
Veranstaltungsende:2 Juni 2016
Veranstalter :Ferrovie Dello Stato Italiane
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train III (alt)
Standort: Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Fahrzeugkonzepte > Fahrzeug-Energiekonzepte
Hinterlegt von: Hoffmann, Marcus
Hinterlegt am:12 Jul 2016 15:02
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:09

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