elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Understanding interactions between bicyclists and motorists in intersections

Dotzauer, Mandy und Knake-Langhorst, Sascha und Köster, Frank (2017) Understanding interactions between bicyclists and motorists in intersections. In: UR:BAN Human Factors in Traffic ATZ/MTZ- Fachbuch. Springer. Seiten 311-324. doi: 10.1007/978-3-658-15418-9. ISBN 978-3-658-15417-2.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

Especially in urban areas, more people began choosing the bicycle over the car in order to get from point A to point B. On the downside, more bicyclist in the streets resulted in a 50 percent increase of fatalities. Last year, in Germany, bicyclist accounted for twelve percent of all fatalities. Research shows that a major contributing factor to those fatalities is ‘insufficient cooperation’ between cyclists and motorists. Nonetheless, most encounters of bicyclists and motorists neither result in conflicts nor in fatal crashes. In order to investigate interaction patterns between bicyclists and motorists, those road users were observed at a busy intersection in Braunschweig for a period of 10 working days. Situations, recorded at AIM research intersection, in which motorists turned right and bicyclists went straight through the intersection, were analyzed. The goal was to understand the behavior and the underlying mechanism, quantify the observed behavior, and identify objective parameters to map the behavior. As a result, the knowledge may be used to implement strategies and technology that may predict and prevent fatal crashes in intersections.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/104172/
Dokumentart:Beitrag in einem Lehr- oder Fachbuch
Titel:Understanding interactions between bicyclists and motorists in intersections
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Dotzauer, MandyMandy.Dotzauer (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Knake-Langhorst, Saschasascha.knake-langhorst (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-7399-0939134542463
Köster, FrankFrank.Koester (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2017
Erschienen in:UR:BAN Human Factors in Traffic
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1007/978-3-658-15418-9
Seitenbereich:Seiten 311-324
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Bengler, KlausNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Hoffmann, SlijaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Manstetten, DietrichNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Neukum, AlexandraNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Drüke, JuliaNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer
Name der Reihe:ATZ/MTZ- Fachbuch
ISBN:978-3-658-15417-2
Status:veröffentlicht
Stichwörter:cooperation, bicyclist-motorist-interaction, oberservation, intersections
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Fahrzeugintelligenz (alt)
Standort: Berlin-Adlershof
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik
Institut für Verkehrssystemtechnik > Human Factors
Hinterlegt von: Dotzauer, Mandy
Hinterlegt am:16 Aug 2017 07:43
Letzte Änderung:08 Mai 2023 12:33

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.