Aslandere, Turgay und Flatken, Markus und Gerndt, Andreas (2015) A Real-Time Physically Based Algorithm for Hard Shadows on Dynamic Height-Fields. In: Virtuelle und Erweiterte Realität, Seiten 101-112. Aachen Verlag. Virtuelle und Erweiterte Realität, 12. Workshop der GI-Fachgruppe, 2015-09-10 - 2015-09-11, Bonn. ISBN 978-3-8440-3868-2. ISSN 9-783844-030549.
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Kurzfassung
Bump maps are commonly used in computer graphics to visualize bumps and wrinkles on the surface of an object, more specifically, in height-field rendering. In order to render shadows for large terrain data using bump maps, various methods such as horizon mapping have been suggested. A horizon map describes the occlusion of terrain data by using angles with respect to a view point. In this paper, we propose a method exploiting ideas from horizon mapping to generate real time shadows for large terrain data. We only consider a single azimuth direction per height-field point to compute the shadows. The generated horizon map is computed in real time and allows for interactive exploration of the terrain. We demonstrate that our method produces accurate results while keeping the memory requirements low
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/101497/ | ||||||||||||||||
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Dokumentart: | Konferenzbeitrag (Vortrag) | ||||||||||||||||
Titel: | A Real-Time Physically Based Algorithm for Hard Shadows on Dynamic Height-Fields | ||||||||||||||||
Autoren: |
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Datum: | September 2015 | ||||||||||||||||
Erschienen in: | Virtuelle und Erweiterte Realität | ||||||||||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||||||||||
Open Access: | Ja | ||||||||||||||||
Gold Open Access: | Nein | ||||||||||||||||
In SCOPUS: | Nein | ||||||||||||||||
In ISI Web of Science: | Nein | ||||||||||||||||
Seitenbereich: | Seiten 101-112 | ||||||||||||||||
Verlag: | Aachen Verlag | ||||||||||||||||
ISSN: | 9-783844-030549 | ||||||||||||||||
ISBN: | 978-3-8440-3868-2 | ||||||||||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||||||||||
Stichwörter: | Height-Field Rendering, Horizon Mapping, Bump Mapping | ||||||||||||||||
Veranstaltungstitel: | Virtuelle und Erweiterte Realität, 12. Workshop der GI-Fachgruppe | ||||||||||||||||
Veranstaltungsort: | Bonn | ||||||||||||||||
Veranstaltungsart: | Workshop | ||||||||||||||||
Veranstaltungsbeginn: | 10 September 2015 | ||||||||||||||||
Veranstaltungsende: | 11 September 2015 | ||||||||||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||||||||||
HGF - Programm: | Raumfahrt | ||||||||||||||||
HGF - Programmthema: | Technik für Raumfahrtsysteme | ||||||||||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Raumfahrt | ||||||||||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | R SY - Technik für Raumfahrtsysteme | ||||||||||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | R - Projekt ATON (alt) | ||||||||||||||||
Standort: | Braunschweig | ||||||||||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Simulations- und Softwaretechnik > Software für Raumfahrtsysteme und interaktive Visualisierung | ||||||||||||||||
Hinterlegt von: | Aslandere, MSc Turgay Isik | ||||||||||||||||
Hinterlegt am: | 22 Dez 2015 13:45 | ||||||||||||||||
Letzte Änderung: | 24 Apr 2024 20:07 |
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