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Contributions of aerodynamics

Loose, Sigfried und Heckmann, Andreas (2011) Contributions of aerodynamics. RTR European Rail Technology Review, NGT - Next Generation Train, Seiten 41-50. DVV Media Group GmbH Eurailpress. ISBN 978-3-771-0435-5. ISSN 1869-7801.

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Offizielle URL: http://www.eurailpress.de/rtr

Kurzfassung

The aerodynamic layout and design of the "Next Generation Train" plays a key role in improving the vehicle’s performance characteristics. Aerodynamic aspects also decisively determine indispensable safety aspects relevant for certification of the vehicle such as crosswind stability and the operating vehicle's effect on the environment and immediate surroundings as well as the passenger's perceived ride comfort, and thus the vehicle's acceptance

Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Titel:Contributions of aerodynamics
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Loose, SigfriedNICHT SPEZIFIZIERT
Heckmann, AndreasNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2011
Erschienen in:RTR European Rail Technology Review
Referierte Publikation:Ja
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:NGT - Next Generation Train
Seitenbereich:Seiten 41-50
Verlag:DVV Media Group GmbH Eurailpress
Name der Reihe:Rail Technology Review Special
ISSN:1869-7801
ISBN:978-3-771-0435-5
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Aerodynamics, wind tunnel, certification, cross wind, loads, moving model rig,
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik > Systemdynamik und Regelungstechnik (war Entwurfsorientierte Regelungstechnik)
Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Fluidsysteme
Hinterlegt von: Sigfried Loose
Hinterlegt am:08 Feb 2012 11:36
Letzte Änderung:26 Mär 2013 13:37

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