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Reduction of Helicopter Blade-Vortex Interaction Noise by Active Rotor Control Technology

Yu, Y.H. und Gmelin, B. und Splettstößer, W.R. und Philippe, J.J. und Prieur, J. und Brooks, T.F. (1997) Reduction of Helicopter Blade-Vortex Interaction Noise by Active Rotor Control Technology. Progress in Aerospace Science, 33 (1), Seiten 647-687.

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Kurzfassung

Helicopter-blade-vortex interaction noise is one of the most severe noise sources and is very important both in community annoyance and military detection. Research over the decades has substantially improved basic physical understanding of the mechanisms generating rotor blade-vortex interaction noise and also of controlling techniques, particularly using active rotor control technology. This paper reviews active rotor control techniques currently available for rotor blade-vortex interaction noise reduction, including higher harmonic pitch control, individual blade control, and on-blade control technologies. Basic physical mechanisms of each active control technique are reviewed in terms of noise reduction mechanism and controlling aerodynamic or structural parameters of a blade. Active rotor control techniques using smart actuators to induce local torsional or flapping deformations.

Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=1999,
Titel:Reduction of Helicopter Blade-Vortex Interaction Noise by Active Rotor Control Technology
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Yu, Y.H.NICHT SPEZIFIZIERT
Gmelin, B.NICHT SPEZIFIZIERT
Splettstößer, W.R.NICHT SPEZIFIZIERT
Philippe, J.J.NICHT SPEZIFIZIERT
Prieur, J.NICHT SPEZIFIZIERT
Brooks, T.F.NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1997
Erschienen in:Progress in Aerospace Science
Referierte Publikation:Ja
In ISI Web of Science:Ja
Band:33
Seitenbereich:Seiten 647-687
Status:veröffentlicht
Stichwörter:BVI Noise, Active Rotor Control, BVI Noise Reduction by HHC and IBC, Higher Harmonic Blade Control (HHC), Individual Blade Control (IBC), Smart Active Rotor Control
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L DT - Drehflüglertechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Der leise und komfortable Drehflügler
Standort: Köln-Porz , Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Institut für Entwurfsaerodynamik
Hinterlegt von: Claudia Grant
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:14 Jan 2010 19:58

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