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Optimisation-based clearence: the linear analysis

Varga, Andras (2002) Optimisation-based clearence: the linear analysis. In: Lecture Notes in Control and Information, 283. Springer-Verlag Berlin Heidelberg New York. Seiten 385-413. ISBN 3-540-44054-2.

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Kurzfassung

We present the clearance results of the HIRM+RIDE control configuration for the linear stability and handling criteria mostly used in the current industrial practice. The performed analysis is based on an optimisation-driven worst-case search. Two classes of linear stability related criteria are considered: the Nichols exclusion region based stability margin criterion and the unstable eigenvalues criterion. The considered handling criteria are the average phase rate and the absolute amplitude criteria. The analysis results clearly illustrate the high potential of the optimisation-based approach in reliably solving clearance problems with many simultaneous uncertain parameters.

Dokumentart:Beitrag in einem Lehr- oder Fachbuch
Zusätzliche Informationen:LIDO-Berichtsjahr=2002,
Titel:Optimisation-based clearence: the linear analysis
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-Adresse der Autoren
Varga, AndrasNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:September 2002
Referierte Publikation:Ja
Band:283
Seitenbereich:Seiten 385-413
Verlag:Springer-Verlag Berlin Heidelberg New York
Name der Reihe:Lecture Notes in Control and Information
ISBN:3-540-44054-2
Status:veröffentlicht
Stichwörter:clearance of flight control laws, robustness analysis, optimisation-based clearance
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Starrflügler
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Starrflüglerforschung
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme & Kabine
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Robotik und Mechatronik
Hinterlegt von: elib DLR-Beauftragter
Hinterlegt am:08 Mär 2006
Letzte Änderung:12 Dez 2013 20:02

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