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STATIC AND DYNAMIC NUMERICAL SIMULATIONS OF A GENERIC UCAV CONFIGURATION WITH AND WITHOUT CONTROL DEVICES

Schütte, Andreas und Huber, Kerstin Claudie und Boelens, Okko J. und van Rooij, Michel (2016) STATIC AND DYNAMIC NUMERICAL SIMULATIONS OF A GENERIC UCAV CONFIGURATION WITH AND WITHOUT CONTROL DEVICES. NATO STO - Science and Technology Organisation. [sonstige Veröffentlichung]

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Offizielle URL: https://www.sto.nato.int/publications/STO%20Technical%20Reports/STO-TR-AVT-201/$$TR-AVT-201-ALL.pdf

Kurzfassung

In this chapter, the prediction capabilities of high-fidelity, Reynolds-averaged Navier-Stokes based CFD methods of the flowfield and aerodynamic behaviour of the SACCON configuration with control devices will be shown. The report starts with the prediction of the flow physics of the clean configuration (BL-no flap deflection), followed by a comparison between different control surface settings and the Baseline (BL) configuration without flap deflection. The differences between numerical simulations and experimental data will be discussed as well as sensitivities regarding the numerical approach, regarding the CFD method and applied turbulence models. Finally, comparisons between numerical and experimental simulations of dynamic pitch manoeuvres will be presented and discussed.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/110904/
Dokumentart:sonstige Veröffentlichung
Titel:STATIC AND DYNAMIC NUMERICAL SIMULATIONS OF A GENERIC UCAV CONFIGURATION WITH AND WITHOUT CONTROL DEVICES
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Schütte, AndreasAndreas.Schuette (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Huber, Kerstin ClaudieKerstin.Huber (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Boelens, Okko J.okko.boelens (at) nlr.nlNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
van Rooij, MichelMichel.van.Rooij (at) nlr.nlNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:15 November 2016
Erschienen in:NATO STO Technical Report, RTO-AVT-TR-201 on "Extended Assessment of Stability and Control Prediction Methods for NATO Air Vehicles"
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
DOI:10.14339/STO-TR-AVT-201
Seitenanzahl:36
Verlag:NATO STO - Science and Technology Organisation
ISBN:978-92-837-2079-9
Status:veröffentlicht
Stichwörter:UCAV, Delta wing, vortical flow, stability and control, control surfaces, SACCON, AVT-201, validation, experiment, NATO, AVT, STO, prediction methods, maneuver Simulation, NLR, ENSOLV
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Militärische Technologien (alt)
Standort: Braunschweig , Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Transportflugzeuge
Deutsch-Niederländische Windkanäle
Hinterlegt von: Schütte, Andreas
Hinterlegt am:02 Feb 2017 09:48
Letzte Änderung:02 Feb 2017 15:57

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