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Numerical Investigation of the Influence of Pressure Belts on the Stall of a Transport Aircraft in Landing Configuration

Rohlmann, David (2015) Numerical Investigation of the Influence of Pressure Belts on the Stall of a Transport Aircraft in Landing Configuration. In: Advances in Simulation of Wing and Nacelle Stall Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design (NNFM), 131. Springer International Publishing. Seiten 381-395. doi: 10.1007/978-3-319-21127-5_23. ISBN 978-3-319-21126-8. ISSN 1612-2909.

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Offizielle URL: http://www.springer.com/series/4629

Kurzfassung

Within the German national research project HINVA (High-lift INflight VAlidation) the prediction of maximum lift of realistic transport aircraft configurations shall be improved. This is achieved by a close link of flight tests, cryogenic wind tunnel tests and numerical simulations. Within the HINVA flight test campaign in 2012 several so called pressure belts were installed on one wing of the Airbus A320 used for the flight tests to measure surface pressure data on the wing for the complete polar up to C_Lmax. To investigate the influence of these belts on the measured data, a numerical investigation was performed. This paper will show the results of the these investigations by a comparison of simulations with and without pressure belts.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/99944/
Dokumentart:Beitrag im Sammelband
Titel:Numerical Investigation of the Influence of Pressure Belts on the Stall of a Transport Aircraft in Landing Configuration
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Rohlmann, Daviddavid.rohlmann (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2015
Erschienen in:Advances in Simulation of Wing and Nacelle Stall
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:131
DOI:10.1007/978-3-319-21127-5_23
Seitenbereich:Seiten 381-395
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Radespiel, RolfTU BraunschweigNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Niehuis, ReinhardUniversität der Bundeswehr MünchenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Kroll, NorbertDLR BraunschweigNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Behrends, KathrinTU BraunschweigNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer International Publishing
Name der Reihe:Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design (NNFM)
ISSN:1612-2909
ISBN:978-3-319-21126-8
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Hochauftriebsaerodynamik, CFD
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Simulation und Validierung (alt), L - Flugphysik (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Transportflugzeuge
Hinterlegt von: Rohlmann, David
Hinterlegt am:25 Nov 2015 12:00
Letzte Änderung:01 Aug 2023 14:02

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