elib
DLR-Header
DLR-Logo -> http://www.dlr.de
DLR Portal Home | Impressum | Datenschutz | Kontakt | English
Schriftgröße: [-] Text [+]

Acceptance of Automated Road Transport Systems (ARTS): An adaptation of the UTAUT model

Madigan, Ruth und Louw, Tyron und Dziennus, Marc und Graindorge, Tatiana und Ortega, Erik und Graindorge, Matthieu und Merat, Natasha (2016) Acceptance of Automated Road Transport Systems (ARTS): An adaptation of the UTAUT model. In: Proceedings of 6th Transport Research Arena. Transport Research Arena, 2016-04-18 - 2016-04-21, Warschau. doi: 10.1016/j.trpro.2016.05.237. ISSN 2352-1457.

Dieses Archiv kann nicht den Volltext zur Verfügung stellen.

Kurzfassung

As research into innovative forms of automated transportation systems gains momentum, it is important that we develop an understanding of the factors that will impact the adoption of these systems. In an effort to address this issue, the European project CityMobil2 is collecting data around large-scale demonstrations of Automated Road Transport Systems (ARTS) in a number of cities across Europe. For these systems to be successful, user acceptance is vital. The current study used the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT) to investigate the factors which might influence acceptance of ARTS vehicles, which were operational in two locations in Europe. The results indicate that the UTAUT constructs of performance expectancy, effort expectancy and social influence were all useful predictors of behavioural intentions to use ARTS, with performance expectancy having the strongest impact. However, it would appear that other factors are also needed in order for the model to strongly predict behavioural intentions in an automated transport context. Based on these findings, a number of implications for developers and ideas for future research are suggested.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/99934/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Titel:Acceptance of Automated Road Transport Systems (ARTS): An adaptation of the UTAUT model
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Madigan, RuthITS LeedsNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Louw, TyronITS LeedsNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Dziennus, MarcMarc.Dziennus (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Graindorge, TatianaEIGSINICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Ortega, ErikEIGSINICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Graindorge, MatthieuCommunauté d’Agglomération de La RochelleNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Merat, NatashaITS LeedsNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:2016
Erschienen in:Proceedings of 6th Transport Research Arena
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
DOI:10.1016/j.trpro.2016.05.237
Name der Reihe:Transportation Research Procedia
ISSN:2352-1457
Status:akzeptierter Beitrag
Stichwörter:UTAUT; intelligent transport systems; automation; autonomous vehicles
Veranstaltungstitel:Transport Research Arena
Veranstaltungsort:Warschau
Veranstaltungsart:internationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:18 April 2016
Veranstaltungsende:21 April 2016
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Fahrzeugintelligenz (alt)
Standort: Braunschweig
Institute & Einrichtungen:Institut für Verkehrssystemtechnik > Automotive
Hinterlegt von: Wilbrink, Marc
Hinterlegt am:30 Nov 2015 09:12
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:05

Nur für Mitarbeiter des Archivs: Kontrollseite des Eintrags

Blättern
Suchen
Hilfe & Kontakt
Informationen
electronic library verwendet EPrints 3.3.12
Gestaltung Webseite und Datenbank: Copyright © Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR). Alle Rechte vorbehalten.