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Large Eddy Simulations of Side Flow Past a Generic Model of a High-Speed Train

Kin, Natalia und Deiterding, Ralf und Wagner, Claus (2016) Large Eddy Simulations of Side Flow Past a Generic Model of a High-Speed Train. In: New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics X Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design, 132. Springer International Publishing Switzerland 2016. Seiten 421-431. doi: 10.1007/978-3-319-2729-5_37. ISBN 978-3-319-27278-8. ISSN 1612-2909.

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Offizielle URL: http://link.springer.com/book/10.1007/978-3-319-27279-5/page/2

Kurzfassung

Computational fluid dynamics (CFD) has been utilized to investigate straight and side flow over a simplified model of the concept high-speed Next Generation Train of the DLR. Large eddy simulation (LES) with a finite volume method for unstructured grids and a lattice Boltzmann method (LBM) were performed to compare the results. The Reynolds number of the flow was Re=2:1x10^5 and the investigated yaw angle was 30°. The flow fields and the aerodynamic forces predicted with these two different methods are compared for the validation case of the flow past a sphere and the flow around the generic train model. Both approaches yield similar force predictions and exhibit different strengths and weaknesses throughout the computational process which are discussed.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/99726/
Dokumentart:Beitrag im Sammelband
Titel:Large Eddy Simulations of Side Flow Past a Generic Model of a High-Speed Train
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Kin, NataliaNatalia.Kin (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Deiterding, Ralfralf.deiterding (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, Clausclaus.wagner (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Januar 2016
Erschienen in:New Results in Numerical and Experimental Fluid Mechanics X
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:132
DOI:10.1007/978-3-319-2729-5_37
Seitenbereich:Seiten 421-431
Herausgeber:
HerausgeberInstitution und/oder E-Mail-Adresse der HerausgeberHerausgeber-ORCID-iDORCID Put Code
Dillmann, AndreasDLR GöttingenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Heller, GerdAirbus Deutschland, Bremen, GermanyNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Krämer, EwaldUNI StuttgartNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Wagner, ClausDLR GöttingenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Breitsamter, ChristianTU MünchenNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Verlag:Springer International Publishing Switzerland 2016
Name der Reihe:Notes on Numerical Fluid Mechanics and Multidisciplinary Design
ISSN:1612-2909
ISBN:978-3-319-27278-8
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Large-Eddy-Simulation, High-Speed Train, Finite-Volumen-Methode, Lattice-Boltzmann-Methode, Seitenwind
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Verkehr
HGF - Programmthema:Bodengebundener Verkehr (alt)
DLR - Schwerpunkt:Verkehr
DLR - Forschungsgebiet:V BF - Bodengebundene Fahrzeuge
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):V - Next Generation Train III (alt)
Standort: Göttingen , Stuttgart
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Fluidsysteme
Hinterlegt von: Bachmann, Barbara
Hinterlegt am:05 Jul 2016 14:57
Letzte Änderung:27 Jan 2021 11:49

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