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Multidisciplinary Design and Aerodynamic Assessment of an Agile and Highly Swept Aircraft Configuration

Liersch, Carsten M. und Huber, Kerstin Claudie und Schütte, Andreas und Zimper, Dirk und Siggel, Martin (2015) Multidisciplinary Design and Aerodynamic Assessment of an Agile and Highly Swept Aircraft Configuration. Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2015, 2015-09-22 - 2015-09-24, Rostock, Deutschland.

[img] PDF (Von der DGLR freigegebene Netzpublikation) - Nur DLR-intern zugänglich
6MB

Offizielle URL: http://publikationen.dglr.de/?tx_dglrpublications_pi1%5Bdocument_id%5D=370099

Kurzfassung

The characteristics of highly swept aircraft configurations have been studied in a series of consecutive research projects in DLR for more than 15 years. Currently, the investigations focus on the generic SACCON UCAV configuration, which was specified in a common effort together with the NATO STO/AVT-161 task group. This paper is the first one in a series of articles presenting the SACCON-related research work within DLR. First, the article describes the conceptual design studies being performed for this aircraft configuration. At this point the question is raised, whether the simple aerodynamic methods used within conceptual design can be applied to such type of aircraft configurations with sufficient accuracy. Thus, the second part of this article provides a comparison of the aerodynamic characteristics of the SACCON configuration predicted by low- and high-fidelity aerodynamic methods, as well as some results from wind tunnel experiments.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/99310/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vortrag)
Zusätzliche Informationen:Veröffentlicht am 30.10.2015 als Netzpublikation mit URN: urn:nbn:de:101:1-201510306400
Titel:Multidisciplinary Design and Aerodynamic Assessment of an Agile and Highly Swept Aircraft Configuration
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Liersch, Carsten M.carsten.liersch (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-6417-6732NICHT SPEZIFIZIERT
Huber, Kerstin Claudiekerstin.huber (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Schütte, Andreasandreas.schuette (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Zimper, Dirkdirk.zimper (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0001-5780-5545NICHT SPEZIFIZIERT
Siggel, Martinmartin.siggel (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-3952-4659NICHT SPEZIFIZIERT
Datum:23 September 2015
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Status:veröffentlicht
Stichwörter:SACCON, UCAV, Conceptual Design, Aerodynamics
Veranstaltungstitel:Deutscher Luft- und Raumfahrtkongress 2015
Veranstaltungsort:Rostock, Deutschland
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsbeginn:22 September 2015
Veranstaltungsende:24 September 2015
Veranstalter :Deutsche Gesellschaft für Luft- und Raumfahrt - Lilienthal-Oberth e.V. (DGLR)
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Militärische Technologien (alt)
Standort: Braunschweig , Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Transportflugzeuge
Programmkoordination Sicherheitsforschung
Institut für Simulations- und Softwaretechnik > Verteilte Systeme und Komponentensoftware
Hinterlegt von: Liersch, Carsten M.
Hinterlegt am:11 Nov 2015 14:00
Letzte Änderung:24 Apr 2024 20:04

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