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Tracer-based Shock Visualisation in a Transonic Compressor

Röhle, I. und Fradin, C. und LeGuevel, A. (1999) Tracer-based Shock Visualisation in a Transonic Compressor. Journal Optics & Laser Technology, 31 (1), Seiten 67-73.

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Kurzfassung

Tracer-based shock visualisation (TSV) is a new optical non intrusive technique to visualise the position and the structure of shocks in a transonic axial compressor. The number per volume density of particles, which are added to the flow, and with it the density of the fluid are visualised with a laser light sheet and an intensified CCD Camera. Structures like normal and oblique shocks, folk-shocks and separation regions can be clearly identified. The 3D-shape and structure of the blade passage shock is reconstructed from the collected data. The results are in good agreement with wall pressure measurements and numerical data. The experimental difficulties of the technique are discussed.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/991/
Dokumentart:Zeitschriftenbeitrag
Zusätzliche Informationen: LIDO-Berichtsjahr=2000,
Titel:Tracer-based Shock Visualisation in a Transonic Compressor
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Röhle, I.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Fradin, C.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
LeGuevel, A.NICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:1999
Erschienen in:Journal Optics & Laser Technology
Referierte Publikation:Nein
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Band:31
Seitenbereich:Seiten 67-73
Status:veröffentlicht
HGF - Forschungsbereich:Verkehr und Weltraum (alt)
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:keine Zuordnung
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L TT - Triebwerkstechnologien
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):NICHT SPEZIFIZIERT
Standort: Köln-Porz
Institute & Einrichtungen:Institut für Antriebstechnik
Hinterlegt von: DLR-Beauftragter, elib
Hinterlegt am:16 Sep 2005
Letzte Änderung:06 Jan 2010 13:07

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