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Low Speed Experimental and Numerical Investigations on Unconventional Control Concepts for Agile and Highly Swept Aircraft Configurations

Paul, Michael und Rütten, Markus und Rein, Martin (2015) Low Speed Experimental and Numerical Investigations on Unconventional Control Concepts for Agile and Highly Swept Aircraft Configurations. DGLR Kongress 2015, 22. - 24. Sept. 2015, Rostock, Deutschland.

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Offizielle URL: http://www.dlrk2015.dglr.de/programm/index.html

Kurzfassung

Various unconventional control concepts are considered for placement on the SACCON aircraft. The scaled-down DLR-F17E model is used as the numerical and experimental vehicle. The first category of control concepts is motivated by the desire to improve aircraft stability and control while maintaining a clean signature from ground-based sensors. The second category is motivated by the promise of smooth surface deformations eliminating control surface gaps. Each concept is studied at Re = 762,000 and U∞ = 52m/s using the DLR TAU code with the intention of verifying results through a test campaign in the low speed 1 Meter Tunnel, Göttingen. Only a limited number of control concepts were built and tested in the wind tunnel, and their results are compared with the CFD results to highlight differences in the methods. The CFD results for each concept are presented and their merits are discussed.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/98559/
Dokumentart:Konferenzbeitrag (Vorlesung, Vortrag)
Titel:Low Speed Experimental and Numerical Investigations on Unconventional Control Concepts for Agile and Highly Swept Aircraft Configurations
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Paul, Michaelmichael.paul (at) dlr.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Rütten, Markusmarkus.ruetten (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-7991-5064NICHT SPEZIFIZIERT
Rein, Martinmartin.rein (at) dlr.dehttps://orcid.org/0000-0002-2670-2815151847378
Datum:2015
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Nein
Gold Open Access:Nein
In SCOPUS:Nein
In ISI Web of Science:Nein
Seitenbereich:Seiten 1-9
Name der Reihe:Conference Proceedings online
Status:veröffentlicht
Stichwörter:Numerical Simulation, Experiment, Stability and Control, UCAV
Veranstaltungstitel:DGLR Kongress 2015
Veranstaltungsort:Rostock, Deutschland
Veranstaltungsart:nationale Konferenz
Veranstaltungsdatum:22. - 24. Sept. 2015
Veranstalter :DGLR
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Militärische Technologien (alt)
Standort: Göttingen
Institute & Einrichtungen:Institut für Aerodynamik und Strömungstechnik > Hochgeschwindigkeitskonfigurationen
Hinterlegt von: Micknaus, Ilka
Hinterlegt am:29 Okt 2015 16:41
Letzte Änderung:29 Jan 2024 17:44

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