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Robust Performance Analysis for Gust Loads Computation

Knoblach, Andreas (2015) Robust Performance Analysis for Gust Loads Computation. Dissertation, Technische Universität Hamburg.

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Offizielle URL: http://www.dr.hut-verlag.de/978-3-8439-2251-7.html

Kurzfassung

In the design process of modern aircraft, a comprehensive analysis of worst case structural gust loads is imperative. Because this analysis requires to consider millions of cases, the examination is extremely time consuming. To solve this problem, a new approach based on robust performance analysis is introduced: the worst case energy-to-peak gain is used to efficiently determine worst case loads of nominal, uncertain, and linear parameter varying gust loads models.

elib-URL des Eintrags:https://elib.dlr.de/98482/
Dokumentart:Hochschulschrift (Dissertation)
Titel:Robust Performance Analysis for Gust Loads Computation
Autoren:
AutorenInstitution oder E-Mail-AdresseAutoren-ORCID-iDORCID Put Code
Knoblach, AndreasAndreas.Knoblach (at) DLR.deNICHT SPEZIFIZIERTNICHT SPEZIFIZIERT
Datum:Juli 2015
Referierte Publikation:Ja
Open Access:Ja
Seitenanzahl:149
Status:veröffentlicht
Stichwörter:gust loads, flexible aircraft, robust control theory, energy-to-peak gain
Institution:Technische Universität Hamburg
Abteilung:Institute of Control Systems
HGF - Forschungsbereich:Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr
HGF - Programm:Luftfahrt
HGF - Programmthema:Flugzeuge
DLR - Schwerpunkt:Luftfahrt
DLR - Forschungsgebiet:L AR - Aircraft Research
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben):L - Systeme und Kabine (alt)
Standort: Oberpfaffenhofen
Institute & Einrichtungen:Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Flugzeug-Systemdynamik
Hinterlegt von: Knoblach, Andreas
Hinterlegt am:30 Okt 2015 17:24
Letzte Änderung:31 Jul 2019 19:55

Verfügbare Versionen dieses Eintrags

  • Robust Performance Analysis for Gust Loads Computation. (deposited 30 Okt 2015 17:24) [Gegenwärtig angezeigt]

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