Knoblach, Andreas (2015) Robust Performance Analysis for Gust Loads Computation. Dissertation, Technische Universität Hamburg.
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Offizielle URL: http://www.dr.hut-verlag.de/978-3-8439-2251-7.html
Kurzfassung
In the design process of modern aircraft, a comprehensive analysis of worst case structural gust loads is imperative. Because this analysis requires to consider millions of cases, the examination is extremely time consuming. To solve this problem, a new approach based on robust performance analysis is introduced: the worst case energy-to-peak gain is used to efficiently determine worst case loads of nominal, uncertain, and linear parameter varying gust loads models.
elib-URL des Eintrags: | https://elib.dlr.de/98482/ | ||||||||
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Dokumentart: | Hochschulschrift (Dissertation) | ||||||||
Titel: | Robust Performance Analysis for Gust Loads Computation | ||||||||
Autoren: |
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Datum: | Juli 2015 | ||||||||
Referierte Publikation: | Ja | ||||||||
Open Access: | Ja | ||||||||
Seitenanzahl: | 149 | ||||||||
Status: | veröffentlicht | ||||||||
Stichwörter: | gust loads, flexible aircraft, robust control theory, energy-to-peak gain | ||||||||
Institution: | Technische Universität Hamburg | ||||||||
Abteilung: | Institute of Control Systems | ||||||||
HGF - Forschungsbereich: | Luftfahrt, Raumfahrt und Verkehr | ||||||||
HGF - Programm: | Luftfahrt | ||||||||
HGF - Programmthema: | Flugzeuge | ||||||||
DLR - Schwerpunkt: | Luftfahrt | ||||||||
DLR - Forschungsgebiet: | L AR - Aircraft Research | ||||||||
DLR - Teilgebiet (Projekt, Vorhaben): | L - Systeme und Kabine (alt) | ||||||||
Standort: | Oberpfaffenhofen | ||||||||
Institute & Einrichtungen: | Institut für Systemdynamik und Regelungstechnik > Flugzeug-Systemdynamik | ||||||||
Hinterlegt von: | Knoblach, Andreas | ||||||||
Hinterlegt am: | 30 Okt 2015 17:24 | ||||||||
Letzte Änderung: | 31 Jul 2019 19:55 |
Verfügbare Versionen dieses Eintrags
- Robust Performance Analysis for Gust Loads Computation. (deposited 30 Okt 2015 17:24) [Gegenwärtig angezeigt]
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